Johnnie Walker is één van ’s werelds meest bekende whisky-merken. Het merk levert whisky’s in bijna iedere prijsklasse en dat maakt dat de bekendheid vrij eenvoudig toeneemt bij iedere fles die ze produceren. Het merk werd tot op heden gekenmerkt door de mannelijke verschijning in zowel het logo als de opdruk van de fles. Daar komt nu verandering in. Om als merk minder onderscheid te maken tussen geslacht is er een speciale gelimiteerde ‘Jane Walker edition’ geïntroduceerd.
Jane Walker Black Label
Nu de trend rondom gender-neutraliteit steeds grotere vormen aanneemt, zien we links en rechts telkens merken en bedrijven de kop opsteken die zich bewust en opvallend uitlaten over deze kwestie. Zo was HEMA een tijd geleden van mening dat het geen bewust onderscheid meer moest maken op de labeling van kleding afkomstig van het concern. Nu komt Johnnie Walker met een speciale Jane Walker editie. Een fles die niet langer een mannelijk figuur draagt, maar een statige vrouw weergeeft.
De Black Label Jane Walker editie komt net voordat Women’s History Month en International Women’s Day. Twee evenementen die beiden de vrouwelijke wederhelft centraal hebben staan. Om het geheel iets meer kleur te geven heeft Johnnie Walker speciale bedoelingen met de opbrengst. Zo zal al het geld gedoneerd worden. De totale som van $250.000 gaat naar goede doelen die geheel in ’t teken van de vrouw staan. Dit alles is onderdeel van de ‘Keep walking America’-campagne.
Daarnaast wordt er nog eens $150.000 gedoneerd aan Monumental Women. Een organisatie die zich sterk maakt voor vrouwen die vochten voor stemrechten en daar standbeelden voor realiseert. De speciale Jane Walker Black Label zal beschikbaar zijn voor $34 gedurende de maand Maart. Een leuk cadeautje voor de vrouwelijke whisky-liefhebber.