Breitling heeft aangekondigd samen te gaan werken met Ocean Conservancy voor schonere oceanen over de hele wereld. De samenwerking komt niet helemaal uit de lucht vallen. Nieuw aan het roer en CEO voor het merk, George Kern, laat zich al sinds de oprichting in 1972 inspireren door wat deze organisatie voor elkaar krijgt in hun gevecht tegen de vervuiling van de oceanen.
Ocean Conservancy
Ocean Conservancy zet zich al jarenlang in voor een schonere oceaan. De organisatie staat erom bekend dat ze in staat zijn om miljoenen mensen op te trommelen om stranden schoon te maken. Daarnaast focussen ze zich ook op het schoner maken van onze oceanen en de kustgemeenschappen. Helaas wordt er toch nog steeds te weinig aandacht geschonken aan dit onderwerp. Mede daarom heeft Breitling besloten er een actieve rol in te willen gaan spelen.
Samen met Ocean Conservancy zal Breitling zich inzetten voor het opzetten van acties over de hele wereld. De identiteit van Breitling en die van de Breitling-drager kent veel raakvlakken met de natuur en de oceaan in het bijzonder. Breitling wil niet alleen meewerken aan bewustwording, het merk wil ook een wake-up call zijn voor de jongere generatie. Door deze al op jonge leeftijd met het probleem in aanraking te laten komen worden de verstrekkende gevolgen al vroeg duidelijk.
Ocean Conservancy heeft in de afgelopen 30 jaar tienduizenden opruimacties gehouden, in meer dan 153 landen. Een geweldige prestatie, maar eentje die nog lang niet op het gewenste punt is. Sinds 1986 hebben meer dan 12 miljoen mensen ervoor gezorgd dat er ruim 104 miljoen kilo aan afval is opgeruimd. Dit zijn hele indrukwekkende cijfers, maar slechts een druppel op een gloeiende plaat. Samen met Breitling hoopt de organisatie nu nog meer bewustwording te creëren.
Om niet enkel een steentje bij te dragen door bekendheid te genereren, wil Breitling ook een donatie doen. Het merk gaat een gelimiteerde editie uitbrengen van hun Superocean Héritage Collectie. Een deel van de opbrengst uit de verkoop van dit horloge zal gedoneerd worden aan Ocean Conservancy. We zijn zeer benieuwd hoe dit partnership zijn uitwerking zal hebben in de internationale media. Een goed initiatief is het zeker.
Bron: Breitling