We moeten bekennen dat er niets in de buurt komt van de creativiteit die gemoeid is bij het bedenken van deze naam. De oplettende lezer zal namelijk direct merken dat de combinatie van een onderzeeër en de naam ‘scUber’ bewijst dat het niet meer is dan een samenvoeging van het wereldberoemde ‘Uber’ en Scuba diver’. Wat dan weer direct duidelijk maakt hoe dit concept in elkaar steekt. En dat is dan weer een logische verklaring voor het feit dat we ’t zien als tijdverdrijf voor de rijken.

Uber hard op weg om werkelijk alle vervoersmiddelen aan te bieden

Uiteraard begon het allemaal met simpel vervoer over ons wegennetwerk, maar inmiddels is Uber de auto al ontgroeit. Het is weliswaar nog steeds de grootste markt, maar ook in de lucht en op het water is Uber actief. Nu komt daar dus nog een vierde markt bij: ín het water. Om precies te zijn: al duikend. Er zullen diverse mogelijkheden worden aangeboden om een onderzeeër te delen en logischerwijs zal dit niet voor een appel en een ei gebeuren.

Vooralsnog lijkt het concept zich te focussen op het bezichtigen van het Great Barrier Reef, voor een beperkte periode. Deelnemers kunnen van 27 mei tot en met 18 juni een tripje boeken. Alle opbrengsten zullen worden gedoneerd aan de bewoners van het Great Barrier Reef, zodat er geïnvesteerd kan worden in het behoud van de flora en fauna in die regio. Een zeer goed initiatief wat ons betreft, maar beslist ook een pilot om te kijken of er toekomstmuziek in zit. Meer informatie vind je hier.

Bron: scUber Queensland