Met het eerste Business Paviljoen op de PAN Amsterdam, heeft Pure Luxe een primeur. De 44.000 bezoekers kunnen niet alleen genieten van al het moois dat de PAN op het gebied van art en design biedt, ook kunnen zij in dit Business Paviljoen “Powered by Pure Luxe” voor het eerst exclusieve stands bezoeken van onder meer vastgoedproject Hyde Park, de hoogwaardige meubels van Edra en lampen van Brand van Egmond en de Alliance Gastronomique.
Floris Wyers ziet met het Business Paviljoen een jongensdroom uitkomen
Initiatiefnemer is Floris Wyers, eigenaar en uitgever van Pure Luxe. ‘Al vanaf jonge leeftijd kom ik op de PAN. Dat ik nu juist met hen een exclusieve samenwerking heb, maakt mij een blij man. Voor het eerst hebben wij hier een Business Paviljoen “Powered by Pure Luxe” met vier standhouders. Een bescheiden try-out om het volgend jaar iets groter aan te pakken.’
Wyers heeft zeker niet de ambitie een grote luxury beurs te starten met honderden standhouders. ‘Wij zijn groot door klein te blijven en houden het graag kleinschalig. De PAN sluit simpelweg een-op-een aan bij het gedachtegoed van Pure Luxe: luxe zonder patserigheid. Want dat is precies wat de PAN is: negen dagen lang de crème de la crème uit de galerie- en kunsthandelwereld bezocht door 44.000 high-endbezoekers. Een perfect fit.’Met een knipoog: ‘Ik noem het de kleinste luxury fair ter wereld.’
Exclusieve standhouders en Pure Luxe DNA
Projectontwikkelaar André Snippe van Hyde Park was de eerste die deelname aan het Business Paviljoen toezegde. ‘PAN Amsterdam vinden wij een heel mooie beurs. Er komt een gevarieerd publiek dat perfect past bij onze projecten, zoals nu een compleet nieuwe stad net buiten Amsterdam, Hyde Park. Gecombineerd met exclusieve meubels van Edra en Brand van Egmond-lampen voor mensen die graag willen dat wij het hele concept ontwikkelen. Deze merken kun je gerust kunst noemen; het is de art of architecture.’
Voorzitter Marc van Gulick van de Alliance Gastronomique: ‘De PAN is de perfecte plek om direct met onze gasten in contact te komen. De Alliance Gastronomique is een culinair samenwerkingsverband met 38 leden in Nederland en België. Iedere dag zullen andere leden aanwezig zijn en aan geïnteresseerden een specialiteit uit hun keuken laten proeven. De PAN is de mooiste kunst op een doek en onze chefs maken (h)eerlijke kunst op het bord.’
PAN Amsterdam
Ook de PAN is verguld met de samenwerking. Algemeen directeur Mark Grol: ‘PAN Amsterdam en Pure Luxe sloegen dit jaar de handen ineen voor het Business Paviljoen. Met de focus op kwaliteit en het enthousiasme voor kunst zijn wij blij met deze samenwerking.’
Als hoofdsponsor verbindt J. Safra Sarasin zich vol trots aan PAN Amsterdam. De privébankier combineert zijn werkzaamheden graag met kunst, antiek en design. Marvin Kreuger, directeur Nederland: ‘De samenwerking met PAN en andere standhouders is voor ons van grote toegevoegde waarde. Met de hulp van Snippe Interieur & Design is onze stand aangekleed; op de ‘bank van de bank’ ontvangen we cliënten en ontmoeten we PAN-gasten.’