Wie bekend is met het kopen van een supercar weet dat je een catalogus vol opties kunt selecteren. Merken doen er namelijk alles aan om de klant tegemoet te komen in zijn of haar wensen – zodat imago en daadwerkelijke koop samensmelten tot één gelukkig geheel. Toch willen sommige klanten net een stapje verder gaan in het personaliseren van hun auto. Daarom heeft Porsche besloten dat ze consumenten vanaf nu een wel hele bijzondere optie aan gaan bieden.
Porsche heeft met de unieke vingerafdruk-print een zeer bijzondere aanpak gekozen
Het komt steeds vaker voor dat merken hun uiterste best doen om klanten tegemoet te komen in het personaliseren van hun aankoop. Waar je vroeger een ander kleurtje kon kiezen voor de bekleding, daar bepaal je nu de richting van het stiksel en de wijze waarop de lak gemengd moet worden – bij wijze van spreke. Het aanbod wat betreft personaliseren is gewoon gigantisch gegroeid. En daar doet Porsche nu dus een schepje bovenop.
Volgens Porsche gaat het namelijk niet persoonlijker worden dan je auto op te leuken met je eigen vingerafdruk. Dus is dat vanaf heden een optie, bij de aankoop van je eerstvolgende 911. De optie zelf klinkt natuurlijk vrij zinloos, om niet te zeggen ‘belachelijk’, maar voor Porsche is het een wijze om aan te tonen hoe innovatief het merk is. Het proces waarmee de vingerafdruk op de motorkap wordt gezet schijnt namelijk zeer nieuw te zijn, wat ervoor zorgt dat er veel meer details weergegeven kunnen worden, dan met conventionele methodes. Ja, prachtig. Mocht je interesse hebben, dan kost je dat zo’n extra €7.500. Iemand?