Guerlain en Harrods hebben al een geruime tijd een bijzonder partnership. Het merk uit Frankrijk en het Britse warenhuis gaan wat betreft imago en uitstraling perfect samen – logisch dus dat ze een vruchtbaar partnership hebben. Om dit nogmaals te onderstrepen heeft Guerlain een bijzondere nieuwe geur ontwikkeld genaamd ‘Royal Extract II‘.
Guerlain creëert een ode aan haar grondlegger met Royal Extract II
Het is natuurlijk niet zomaar dat Guerlain gekozen heeft voor de naam ‘Royal Extract II’. Wie zich een beetje verdiept in de geschiedenis van het merk, zal beslist ontdekken dat de grondlegger – Pierre-François-Pascal – het huis oprichtte in 1828 en tevens de eerste geur ontwikkelde: Royal Extract of Flowers.
Dit eerbetoon is uiteraard omhuld door klassieke aspecten. Zo is het flesje van deze geur uiteraard de iconische ‘Bee Bottle’ en is het kleurenschema aangepast op Harrods, dus groen en goud. De geur zelf is samengesteld door ‘neus’ Thierry Wasser. Het resultaat is een parfum die noten bevat van roze peper, petitgrain, oranjebloesem, hyacint en cederhout. Geïnteresseerden kunnen het geurtje aanschaffen bij Harrods, voor de schamele prijs van €520.
Bron: Harrods