Wie de McLaren Senna niet kent heeft de afgelopen tijd onder een steen geleefd. Logischerwijs ben je, met de keuze voor de naam ‘Senna’, al gauw het middelpunt van de aandacht en dat was bij deze McLaren niet anders. De auto’s vanaf dag 1 een opvallende verschijning geweest, die zowel geprezen als afgekraakt werd met gebruik van superlatieven. Je houdt ervan, of niet – het kan niet genuanceerd in ’t geval van deze bolide. Wij vonden ‘m standaard al redelijk extreem, maar Novitec vindt dat er nog een schepje bovenop kan. Dus, zo geschiedde.
De Novitec McLaren Senna is enkel voor de bestuurder zonder vrees
Want zeg nou zelf, 900+ paarden over enkel de achterwielen? Dat is wat ons betreft de formule voor een regelrechte moordmachine – niet licht op te vatten op z’n minst. Nu willen we niet doen alsof de reguliere Senna (800pk) zo’n lieverdje is, maar het kan natuurlijk altijd extremer. Normaliter heeft de McLaren Senna, voortgeduwd door een 4,0-liter twin-turbo V8, 800pk en 800Nm aan koppel. Novitec heeft daar 902pk en 888Nm aan koppel van gemaakt.
Om het geheel nog maar eventjes helder te hebben, benadrukken we bij deze nogmaals dat de bolide achterwielaandrijving heeft. Met de nieuwe prestatie-upgrade is de Senna in staat om in 2,7 seconden van 0 naar 100km/u te schieten. Er vanuit gaande dat je in staat bent deze jongen normaal te laten vertrekken – geen wielspin, geen slingeren en alle andere capriolen die gepaard gaan met zoveel kracht op de achterwielen.
De Novitec McLaren Senna is in maar liefst 6,5 seconden bij de 200km/u en de teller stopt pas met kruipen bij een duizelingwekkende 335km/u. We kunnen ons enkel voorstellen hoe snel je de weg aan je voorbij ziet schieten door je glazen deurtje. Novitec zegt zelf dat ze deze krachtupgrade wisten te realiseren met een zogenaamde Novitec N-TRONIC module.
Een ander interessant aspect is het feit dat Novitec het geluid van de McLaren Senna heeft aangepast. De Europese versie van deze bolide klinkt nogal ’tam’, daarom is er een nieuw uitlaatsysteem met twee 95mm sierstukken toegevoegd. Er is tevens een setje lichtmetaal ontwikkeld voor de bolide, in samenwerking met Vossen Wheels. Achter ligt er 21 inch onder en voor zijn dat 20 inch velgen. Wat vinden jullie? Een mooi sausje van Novitec, of too much?