Het tijdperk van ’t internet heeft ons gigantisch veel mogelijkheden gegeven. Je kunt ’t zo gek niet bedenken, of het internet biedt uitkomst. Zo kun je – mede door het fantastische internet – er zomaar voor kiezen om op een regenachtige middag te gaan shoppen voor een nieuwe auto. Ideaal, je hoeft nergens heen, geen ongemakkelijke praatjes van een verkoper en je bent slechts enkele muisklikken verwijderd van een nieuwe bolide. Althans, als alles goed gaat natuurlijk.
Het shoppen voor een Tesla Model 3 is niet altijd even eenvoudig
Het verhaal van deze meneer speelt zich ergens af in Duitsland. De beste man besloot dat het tijd was voor een nieuwe auto en die nieuwe auto zou een Tesla Model 3 worden. Tesla – innovatief als ’t merk is – stelt potentiële consumenten in staat om hun Tesla volledig samen te stellen via de website. Zodra dat gebeurd is, kan diezelfde consument met slechts één muisklik z’n bestelling plaatsen. Wat dan nog rest is betalen, achterover leunen en wachten op het bericht dat je eco-vriendelijke rakker klaar is voor gebruik.
Bij deze meneer ging dat hele precies echter nét iets anders. Naar het schijnt kreeg hij iedere keer bij het klikken op ‘bevestigen’ een melding dat de betalingsgegevens niet juist waren. Uiteraard deed hij meermaals een verwoede poging om de bestelling alsnog juist af te ronden. Je voelt ‘m natuurlijk al aankomen. Aan het eind van de rit kreeg de beste man een aankoopbevestiging voor niet één Tesla Model 3, maar 28 van dit soort auto’s.
Een vervelend akkefietje, daar 28 Tesla Model 3’s al gauw voor een kostenpost van zo’n €1,4 miljoen zorgen. Uiteraard kon de complete bestelling nog geannuleerd worden, mits er €100 per bolide werd betaald. In dit geval moest de man dus €2.700 betalen om de onnodige Tesla’s te annuleren. Gelukkig was de klantenservice zo vriendelijk om de auto’s voor hem te annuleren en is het hele voorval uiteindelijk met een sisser en een lach afgelopen. Mocht je het complete verhaal willen lezen, zoonlief deelde het avontuur op Reddit.
Bron: Reddit