Wie een paar jaar terug in de tijd gaat – zeg zo’n tien tot vijftien jaar – zal beslist herinneren dat SUV’s van luxemerken beslist geen goed idee waren. Bij de introductie van auto’s zoals de Porsche Cayenne werd vrij snel geroepen dat het nooit of te nimmer zou werken: een sportwagen hoog op de wielen. Nu, enkele jaren later lijken dit soort auto’s als warme broodjes over de toonbank te vliegen, merkt men ook bij Lamborghini. De Lamborghini Urus is namelijk een daverend succes.
De Lamborghini Urus laat zien dat sportieve prestaties in een SUV wel degelijk succesvol kunnen zijn
Natuurlijk, als we de keuze hebben, dan prefereren we nog steeds een 911 of een Huracán boven een Cayenne of Urus. Desalniettemin is er een markt voor de creatie van ‘super-SUV’s’. De Lamborghini Urus, pas geïntroduceerd in 2018, bewijst dat men fan is van dergelijke bullebakken. Vergeet vooral niet dat we het hier hebben over een exclusief sportwagenmerk, waarbij duizenden auto’s produceren beslist niet gebruikelijk is.
Met in ’t achterhoofd dat de Lamborghini Urus dus pas zo’n twee jaar in de showroom staat, is het ongelooflijk bewonderenswaardig dat deze SUV al 10.000 maal geproduceerd is. Reden genoeg voor Lamborghini om een feestje te vieren in de fabriek in Sant’Agata Bolognese. Daar werd met exemplaar 10.000 eventjes een kiekje geschoten, om op gepaste wijze stil te staan bij deze mijlpaal. Het moge duidelijk zijn: Lamborghini heeft een nieuwe winnaar in huis. We zijn er vrij zeker van dat de Urus op korte termijn Lambo’s best verkochte auto wordt. Op dit moment is dat nog de Lamborghini Huracán.
Bron: Autoblog