Nu we in 2020 leven is vrijwel iedereen over de hele wereld bekend met het begrip ‘influencers‘. De mannen en vrouwen op Social Media die zo’n gigantische following hebben dat ze praktisch wandelende reclameborden zijn. Het is de beroepssector waar ’t jonge grut tegenop kijkt en waar – ogenschijnlijk – veel geld valt te verdienen. De verdiensten van die influencers lijken steeds beter in kaart te worden gebracht en dat resulteert in het feit dat deze jongedame zichzelf de best verdienende ‘automotive influencer’ mag noemen.
Alex Hirschi, beter bekend als Supercar Blondie, harkt de euro’s met speels gemak binnen
Nu weten we natuurlijk al langer dat het zijn van ‘influencer’ een lekker zakcentje op kan leveren. Zo is Cristiano Ronaldo op jaarbasis heel wat euro’s rijker door z’n Instagram-account. Toch zijn er ook wel eens gevalletjes die bewijzen dat niet alles waarheid is wat we zien op Social Media – kijk maar naar deze ‘beroemde’ influencer.
Dit bericht bekijken op Instagram
Hoe dan ook, if done right, Instagram kan een hele dikke boterham opleveren. Eén van de mensen die dat aan de levende lijve ondervindt is Alex Hirschi. De dame in kwestie, zoals gezegd bij velen beter bekend als Supercar Blondie, woont al enkele jaren in Dubai. Hier treft ze praktisch dagelijks ’s werelds meest spectaculaire bolides – welke zorgvuldig op camera vastgelegd worden.
Dit bericht bekijken op Instagram
Volgens het Britse GoCompare, een vergelijkingswebsite voor financiële diensten, leveren de sponsored posts op Instagram zo’n $1,4 miljoen op voor Supercar Blondie. Op jaarbasis welteverstaan. Daarmee is de blondine automatisch de best verdienende influencer binnen de automotive branche. Supercar Blondie zelf is het niet helemaal eens met de cijfers, die volgens haar enkel gebaseerd zijn op CPM-rates (prijs per duizend vertoningen van een foto/video).
Dit bericht bekijken op Instagram
De dame in kwestie geeft aan dat er bijvoorbeeld helemaal geen rekening is gehouden met haar bereik op Facebook. Iets wat zou kunnen betekenen dat het bedrag vele malen hoger uitvalt, daar de following op Facebook nog groter is dan op Instagram. Om een beeld te geven, Supercar Blondie heeft 17 miljoen volgers op Facebook, 1,2 miljoen op het populaire TikTok, 6,1 miljoen op Instagram en 3,6 miljoen op Youtube. Bovendien rijdt de dame zelf een Rolls-Royce, Lamborghini Huracán en BMW i8 – het bedrag zal dus beslist nog wel iets hoger liggen dan €1,2 miljoen.
Bron: Luxury Launches.