Het is eigenlijk allang niet meer nieuw om als merk in te haken op de Corona-pandemie. Er zijn inmiddels legio voorbeelden van producten gecreëerd om op handige wijze een slaatje te slaan uit de huidige situatie. Toch lijkt deze manier van bedrijfsvoering nog niet ten einde, want ook Louis Vuitton laat nog even zien dat er ‘rek’ in de markt zit. Het modehuis heeft een set uitgebracht bestaande uit een bandana én een mondkapje.
Louis Vuitton helpt mee iedereen stijlvol over straat te laten gaan
Althans, dat is de premisse. Wie even twee tellen langer nadenkt zal het vast met ons eens zijn dat de eerste intentie niet is geweest ‘hoe kunnen we ’s werelds meest stijlvolle mondkapje fabriceren?‘. Nee, de designers bij Louis Vuitton hebben gewoon verdomd handig ingehaakt op de huidige situatie. Tel daar bij op dat er genoeg mensen met geld zijn die hier graag mee worden gezien en jawel, Louis Vuitton heeft weer een klapper te pakken.
Deze set, genaamd The Monogram Tapestry bandana and mask (hoe origineel), is het zoveelste item dat zich specifiek richt op de Corona-situatie. Eerder al maakte het merk een heus gezichtsscherm, met een prijskaartje van $960 (ruim €800). Gelukkig is deze optie net iets goedkoper: de set kost ‘slechts’ $480, omgerekend zo’n €400. Mocht je interesse hebben, bezoek dan even de website van Louis Vuitton.
Bron: Louis Vuitton