We kennen bijna allemaal het merk Moncler, stijlvol designer merk te koop over de hele wereld. Onlangs kwam naar buiten dat Stone Island over was genomen door dit high end modemerk. Stone Island is iets minder bekend dan Moncler maar behoort ook absoluut tot de grotere modemerken van de wereld momenteel. Moncler koopt Stone Island niet voor een smal bedrag, het gaat over gigantische bedragen…

Moncler zal Stone Island overnemen voor maar liefst €1,15 miljard ($1,4 miljard). De twee Italiaanse merken zullen gescheiden, autonome entiteiten blijven, hoewel de overname de merken informatie zal geven over hoe ze het best de Amerikaanse en Aziatische markt kunnen veroveren en hun DTC-kanalen (direct-to-consumer) voor de nieuwe luxeklant zullen versterken.

Beide merken hebben de afgelopen jaren een ongelooflijke groei doorgemaakt. Met name het Moncler Genius projectvoorzitter en CEO heeft het luxe skimerk gemoderniseerd door de lancering van samenwerkingen met o.a. J.W. Anderson en Pierpaolo Piccioli. Wij zagen Moncler al vaker met unieke designer items de markt op komen en verwachten dat dit niet zal gaan veranderen. Stone Island blijft Stone Island en Moncler blijft Moncler. Beide merken houden dus de identiteit van de huidige staat.

Moncler Stone Island

Carlo Rivetti, voorzitter en CEO van Stone Island zei in een verklaring: “Remo en ik hebben besloten om de krachten en visies te bundelen om samen en met meer kracht dan ooit de uitdagingen waar we allemaal voor staan te ontmoeten. We delen dezelfde wortels, soortgelijke ondernemingsreizen en het grootste respect voor de diepgaande waarden van onze merken en onze mensen. En we zijn Italianen.”

Wij kijken er naar uit deze twee grootmachten samen te zien werken en zijn benieuwd of er nieuwe innovaties onder beide merken zullen plaats vinden. Voor nu is dat slechts gissen naar een mogelijke uitkomst, want daar is voor alsnog niks over bekend. Wel is bekend dat Moncler nu een hele grote stap zet naar de toekomst en zich wilt gaan vestigen als designer merk aan de top.