De 27-jarige Enzo Knol is al jaren de populairste vlogger van ons land. Op 20-jarige leeftijd brak hij door met zijn YouTube-kanaal en sindsdien heeft hij een flinke schare aan fans weten te verzamelen. Naast een grote hoeveelheid fans heeft hij in de tussentijd ook flink geld verdiend met zijn YouTube avontuur. Hoeveel precies, hebben wij voor jullie uitgezocht.

Het vermogen van Enzo Knol

De vlogs die Enzo Knol dagelijks op zijn YouTube kanaal zet, trekken honderdduizenden en soms wel miljoenen kijkers. Momenteel is Knol nog steeds de meest populaire YouTuber van Nederland met 2,55 miljoen abonnees.

Fans zien Knol op sociale media veel rijden in zijn gloednieuwe Lamborghini Urus met een waarde van €300.000. Ook woont hij al een lange tijd in een appartement in Zeist, waar hij €430.000 – handje contantje – voor neertelde. De YouTuber bezit ook zijn eigen merchandise, wat uiteenloopt van schoenen tot gepersonaliseerde mondkapjes.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Enzo Knol (@enzoknol)

Knol ontvangt gemiddeld €1000 per miljoen weergaven op zijn YouTube-kanaal. Zijn huidige aantal van 2.7 miljard weergaven zou dus een bedrag van €2.700.000 betekenen aan directe YouTube inkomsten. Al eerder heeft hij aangegeven dat de helft van zijn inkomsten te danken zijn aan zijn merchandise. Naar verluidt houdt hij hier jaarlijks dik €1 miljoen aan over na belasting.

Dit was niet alles, want er zijn ook veel sponsordeals waar de Drentse YouTuber inkomsten mee genereert. Bij sommige sponsordeals zijn bedragen boven de €50.000 geen zeldzaamheid, wat betekent dat Knol hier ongeveer €100.000 op jaarbasis aan verdient. In totaal schatten we de sponsorinkomsten op €500.000.

Als we al deze bedragen optellen, komen we uit op een geschat vermogen van om en nabij €4.500.000. Niet slecht voor een 27-jarige knul.

Grootverdiener

De absolute koning van YouTube wereldwijd is de Zweedse PewDiePie. Hij heeft 109 miljoen abonnees en heeft met zijn kanaal al minstens €50 miljoen verdiend aan het kanaal alleen. Veel YouTubers maken handig gebruik van de extra voordelen die de populariteit met zich meebrengt. Zo kunnen bekende YouTubers heel gemakkelijk een net opgestart merk naamsbekendheid geven om zo hier ook aan te verdienen.