Het aanpassen van een Ferrari is door sommige ogen regelrechte heiligschennis, maar Novitec laat keer op keer zien er met beleid en respect mee om te gaan. Naast het verbeteren van de prestaties van allerlei exotische auto’s, heeft Novitec esthetisch aanpassingen ook hoog in het vaandel staan – of u het nou mooi vindt of niet. We hebben het hier over de Ferrari 812 GTS, de dakloze variant van de 812 Superfast.

Ferrari 812 GTS

Dankzij een nieuwe uitlaat en andere verfijnde tuning heeft Novitec 840 pk (oorspronkelijk 800 pk) en 751 Nm koppel uit de 6,5-liter V12 weten te persen. De sprinttijd naar de 100 km/u duurt hiermee nog maar een schamele 2,8 seconden – vergelijkbaar met de Porsche Taycan Turbo S. De topsnelheid wordt verlegt naar 345 km/u.

Als dat nog niet indrukwekkend is, kunnen klanten ook een optioneel Inconel-uitlaatsysteem kopen; hetzelfde metaal dat wordt gebruikt in Formule 1 uitlaatsystemen vanwege zijn lichte gewicht en tolerantie voor hoge temperaturen.

Het uitgebreide productassortiment omvat aerodynamische verbeteringscomponenten in carbon, op maat gemaakte hi-tech gesmede wielen ontwikkeld in samenwerking met de Amerikaanse fabrikant Vossen. Daarnaast is er nog een breed assortiment aan optionele toevoegingen, waaronder aerodynamische upgrade (spoilers), suspensie en de wielen.

Novitec-ferrari-812-gts-2

Ook voorzien de Duitse tuners de Italiaanse supercar met sportveren die de rijhoogte met ongeveer 35 millimeter verlagen. Naast een verbeterde handling biedt Novitec ook een hydraulische nose-lift voor de nodige drempels. Met slechts een druk op de knop kan de voorkant met ongeveer vier centimeter worden verhoogd. Dat kan al rijdend worden verricht tot een snelheid van 80 km/u.

Baan uw weg richting de Novitec-website voor meer info over de optionele toevoegingen.