De Lamborghni Huracán werd voor het eerst vrijgegeven in 2016, de EVO in 2019, in 2020 de EVO RWD en in 2021 zien de die laatstgenoemde in een Novitec-sausje. De Duitse tuners biedt een uitgebreid assortiment sportieve accessoires voor eigenaars van de achterwielaandrijving. Hiermee kunnen ze hun trouwe tweezitter een nog spannender uiterlijk geven. Geen vermogen upgrades, maar dankzij de aerodynamica komt de EVO RWD toch wat sneller uit de bus.

Lamborghini Huracán EVO RWD

De nieuwe Lamborghini Huracán EVO RWD met achterwielaandrijving is ongeveer 33 kilogram lichter dan zijn naaste verwanten met vier aangedreven wielen. Bovendien zijn de gewichtsverdeling en het chassis ook systematisch afgestemd op een ultrasportief rijgedrag, voor nóg meer raceplezier.

Lamborghini

Diegenen die bij Lamborghini aankloppen voor een Huracán Evo RWD, krijgt een supercar met een 610 pk sterke 5.2 V10 achter.

Novitec

Op maat gemaakte van naakte koolstof kunnen het uiterlijk spectaculairder en de aerodynamica efficiënter maken. Hoogtechnologische gesmede velgen met diameters van 20 en 21 inch, ontworpen in samenwerking met Vossen, vervangen de 19 inch productievelgen. Een krachtig uitlaatgeluid en geoptimaliseerde prestaties van de V10-motor moeten de toonbare kenmerken zijn van dit Italiaanse monster. Novitec biedt verschillende materialen aan voor de uitlaten, met als hoogtepunt het superlichte inconel.

Zoals we gewend zijn gaven ze de Huracán Evo RWD een reeks koolstofvezel vervaardigde onderdelen. Onder meer een voorklep, sideskirts, extra luchthappers naast de glazen afdekplaat van de V10 en ook de zijspiegelkappen zijn van het lichtgewicht materiaal gemaakt. Wie het wenst kan ook een volledig uit koolstofvezel opgetrokken afdekklep boven de krachtcentrale krijgen, al moet je het dan zonder de genoemde extra luchthappers doen.

Lamborghini Huracán EVO RWD

Achterop monteerden ze een opvallende achtervleugel en aan de onderkant stelen de koolstofvezel uitlaateindstukken de show. Om de opwaartse druk op de vooras bij hoge snelheden verder te verminderen, werd een extra voorvleugel boven het middendeel gemonteerd. Wie het wenst, kan een set sportveren bestellen waarmee de Huracán 3,5 centimeter dichter bij het asfalt komt te liggen.

Carbon en nog meer carbon

Ze vormden ook voorflappen van carbon om het op racen geïnspireerde ontwerp nog meer te benadrukken en de luchtstroom nog preciezer naar de luchtinlaten aan de zijkant van de voorkant te leiden. De links en rechts geïntegreerde sleuven leiden de lucht door een in de kap geïntegreerd kanaal en produceren daardoor meer neerwaartse kracht. Samen met de voorspoiler helpt deze maatregel om de stabiliteit bij het rijden bij hoge snelheden verder te verbeteren. De topsnelheid ligt op 325 km/h, dus dat is geen ongewenste bijkomstigheid. Binnen 3.3 seconden zit je alweer op de 100 km/h.

Lees over alle verrichte aanpassingen op de website van Novitec.

interieur
Lamborghini Huracán EVO RWD