In aanloop van de wereldpremière op 5 mei, heeft Ferrari de allereerste beelden vrijgegeven van een gelimiteerde speciale reeks. Qua uiterlijk niet veel anders dan de 812 Superfast, wat immers de basis is, maar zodra je de motorkap op 45 graden gaat, maken je ogen kennis met de krachtigste Ferrari-motor ooit. De atmosferische V12 is goed voor precies 1.000 paarden. Buiten de uiteraard de motor, wisten ze dit getal aan te tikken doormiddel van bevorderde aerodynamica.

Limited edition Ferrari

De reguliere Ferrari 812 Superfast, waar deze auto op gebaseerd is, haalt 800 pk uit zijn 6,5-liter V12 zonder daarbij hulp te krijgen van enige vorm van turbo’s of superchargers. Voor deze gelimiteerde Ferrari wisten de ingenieurs ergens nog eens 30 pk uit te persen om de toerenbegrenzer op te krikken naar de bizarre 9.500 tpm.

limited edition Ferrari

Geen enkele Ferrari-motor gaat daar voorbij. Reken maar op een heleboel geweld uit de twee sets dubbele uitlaatpijpen. Helaas zullen we het vooralsnog doen met het beschikbare stilstaand beeld, maar dan hebben we tenminste iets om naar uit te kijken.

Limited edition Ferrari

Ferrari belooft dat deze auto meer is dan alleen een fantastische motor met een nieuwe koets. Zo is er onafhankelijke besturing op alle vier de wielen en is Ferrari aangekomen bij versie 7 van het Side Slip Control-systeem.

limited edition Ferrari

De designstudio is te zien aan de aanwezige kleur flink losgegaan op het esthetisch aspect. Een Italiaan met nog meer karakter. Een voorbeeld hiervan is het besluit om de glazen achterruit te vervangen door een doorlopend aluminium structuur. Terwijl de vortex-generatoren de aerodynamische efficiëntie verbteren van de auto die volledig is geïntegreerd met het dak.

Krachtiger uiterlijk

De motorkap lijkt korter, wat de breedte van de auto benadrukt, en de achterzijde heeft nu een krachtiger uiterlijk. Ondanks dat hij het silhouet, de proporties en de balans met de 812 Superfast deelt. De achterspoiler is verhoogd hoger en ook de achterzijde oogt een stuk breder.

De vormgeving van het interieur komt sterk overeen met die van de 812 Superfast, met behoud van de belangrijkste interfaces en de oppervlakken van het dashboard en de portierpanelen. Samen Wel is het portierpaneel aangepast om het gewichtverlies te realiseren, samen met het veelvoudige gebruik van koolstofvezel.

limited edition Ferrari