De Porsche 911 Turbo S kunnen we over het algemeen bestempeld als een auto met klasse, echter zijn er uitzonderingen. Oké, de wagen waar we het in dit artikel over gaan hebben heeft nog altijd het gestroomlijnde uiterlijk en genoeg pk’s onder de kap, maar het kanariegeel met knaloranje interieur zal niet bi iedereen in de smaak vallen.

Porsche 911 Turbo S in het knalgeel- en oranje

Het mintgroene exterieur zal je ook niet vaak tegenkomen, zeker niet op deze specifieke 911-uitvoering uit 1998. Slechts enkele honderden exemplaren rolden in de eind jaren ’90 van de band en met 450 pk was het destijds de snelste en 911. Deze sportwagen is uitgerust met “eindeloze Porsche Exclusive-opties” en heeft van 2010 tot 2014 een uitvoerige restauratie door Porsche Classic in Duitsland ondergaan. De kosten daarvan liepen op tot een duizelingwekkende € 446.500.

Foto: Pfaff Reserve

Sjeik Nasser Al-Mohammed Al-Sabah, de zesde premier van Koeweit, is veranderlijk voor deze afzichtelijk kleurencombo. Niet alleen de sportkuipen zijn voorzien van feloranje- en geel leer, maar ook het dashboard, de deurpanelen, het stuur, versnellingspook en de hemelbekleding. Het enige dat contrasteert met deze twee felle kleuren zijn het mintgroene exterieur, de banden en de radio, want zelf de remklauwen zijn in het geel.

Foto: Pfaff Reserve

Symbolische hoofdprijs

Net als het extravagante interieur zal ook de vraagprijs je verstelt doen staan. De Porsche 911 Turbo S staat namelijk momenteel te koop bij de in Toronto gevestigde tweedehands autodealer Pfaff Reserve voor $ 888,88, omgerekend circa € 790.000, dus zul je ook nog extra kosten moeten incalculeren om ‘m vanuit Canada over te brengen, terwijl er ook al 135 kilometer op de teller staat. Dat houdt in dat je al gauw drie keer zoveel kwijt bent als wanneer je de standaard 993 Turbo S zou kopen bij de dealer, die kost namelijk gemiddeld zo’n twee ton.

Porsche 911 Turbo S

Foto: Pfaff Reserve