Het komt steeds vaker voor dat merken die zich in een compleet ander marktsegment begeven gaan samenwerken om een nieuwe doelgroep aan te spreken. Nu zullen Minecraft gamers ongetwijfeld weleens hebben gehoord van het Franse merk Lacoste en andersom, maar toch hopen beide partijen met een nieuwe samenwerking een sterkere band te creëren.

Wat er t0t nu toe over bekend is

Op de website van Lacoste staat een grote timer die afloopt op 16 maart. Hierna zullen we meer informatie over de samenwerking binnenkrijgen. Wel is er ondertussen een horloge naar uitgebracht en een gloednieuwe kledingcollectie, bestaande uit polo’s, sweatshirts en petten in combinatie met de gepixelde Minecraft-achtige herhalingen.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Lacoste (@lacoste)

Lacoste x Minecraft

Via Instagram werd de samenwerking aangekondigd. Natuurlijk door middel van de kenmerkende Franse krokodil in het videospelletje te tonen. De ‘skin’ die het poppetje met zich meedraagt lijkt verdacht veel op typische Lacoste kleding. In het spel Minecraft zullen er waarschijnlijk ook onderdelen van de krokodil terug te vinden zijn in game, maar welke dat gaan worden, is momenteel nog onbekend.

Hoewel de twee wereldwijde ondernemingen zich in totaal andere sectoren bevinden, zijn het beiden absolute grootmachten. Zo werd Minecraft een aantal jaar geleden verkocht voor $ 2,5 miljard aan Microsoft. Lacoste doet zeker niet onder. Het Franse familiebedrijf zou zo’n $ 2,3 miljard waard zijn.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Minecraft (@minecraft)