Lionel Messi heeft zijn draai weer een beetje terug gevonden nadat hij herenigd werd met zijn Argentijnse team, na enkele wisselvallige wedstrijden met Paris-Saint Germain. Alleen betaalt Argentinië de man van 1,69 meter geen € 3.375.000 per maand, PSG wel.

Reclamefestijn op social media van Lionel Messi

Toch is dat salaris voor de ex-Barcelona captain niet genoeg. Zijn Instagram staat vol met uiteenlopende samenwerkingen van zijn eigen bedrijf LM10, maar ook met Adidas, Pepsi en Lays. Van zijn laatste 12 posts zijn meer dan de helft samenwerkingen. Één van de laatste was een samenwerking met een cryptobedrijf. De details van deze deal zijn uitgelekt en zijn uitzinnig hoog, wat niet gek is voor een levende legende met een enorm bereik.

Samenwerking met cryptobedrijf

Socios is de naam van het bedrijf die gebruikt maakte van Messi’s bereik. De Instagram van Socios lijkt eerder op een voetbalfan-account dan op een cryptobedrijf en het is niet voor niets een combinatie van de twee. Ze worden tevens gevolgd door Paris Saint Germain, Napoli en Inter Milan. De zogeheten fantokens die Socios verkoopt zijn een soort cryptomunt, waarmee de bezitter invloed kan uitoefenen op bepaalde momenten en keuzes bij voetbalclubs.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Socios (@sociosdotcom)

Door het simpelweg alleen te promoten sleept Messi alleen al $ 20 miljoen binnen. En dan te bedenken dat in de afgelopen twee maanden zeven samenwerkingen op het account van Messi zijn gepost. Reken maar uit hoeveel hij daarmee binnensleept. Zijn salaris bij Paris Saint Germain is dus verre van zijn grootste inkomstenbron.

Als sportman overtreft enkel en allen Cristiano Ronaldo de winnaar van zeven Ballon d’Or’s qua volgers op Instagram. Bekijk hier wat hij per post zou kunnen verdienen.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Socios (@sociosdotcom)