De grootste SUV van de BMW-familie heeft een transitie doorgaan. Was het nodig? Niet per se. Is het welkom? Dat zeker. Een van de meest ingrijpende aanpassing in vergelijking met de in 2018 uitgebrachte BMW X7 zijn de gestroomlijnde koplampen en de nieuwe motoren.

Aanpassingen ten opzichte van de ‘oude’ BMW X7

Aan het nieuwe ontwerp zijn een hoop aanpassingen gedaan ten opzichte van de oudere bolide. Zo heeft de voorkant een flinke metamorfose doorstaan door middel van een geheel nieuw design. En niet alleen het exterieur, maar met name het interieur van de Duitse SUV is nog meer gemoderniseerd.

“Met zijn onnavolgbare combinatie van exclusiviteit, dynamische uitmuntendheid, weelderige ruimte en veelzijdigheid heeft de BMW X7 zich snel ontwikkeld tot het meest succesvolle BMW-model in de luxeklasse”, aldus BMW.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door BMW (@bmw)

Performance

De nieuwe X7 beschikt over een zogeheten ‘BMW Operating System 8’, een nieuw ‘infotainmentsysteem’ van BMW, die in plaats van twee aparte displays een gehele display bevat voor een nog modernere look.

Tegelijkertijd introduceert BMW ook de M60i xDrive. Deze vervangt het vorige topmodel, de M50i. De 4,4-liter V8 krijgt nu help van een ingetogen hybrid-systeem (met 12 pk en 20 Nm extra). Het vermogen ligt op 530 pk, terwijl het koppel 750 Nm bedraagt.

De prestaties van de grote bolide stellen dan ook niet teleur voor een bak van 2500 kg. In 4,7 seconden rolt de SUV van 0 naar 100 km/u. Om dat in perspectief te plaatsen: de Porsche Cayenne Turbo GT doet hier 3,3 seconden over, maar het gaat uiteraard niet alleen om optrekken en topsnelheden bij de Duitse autobouwers.

Het Britse Auto Express denkt dat de prijs van de duurste editie van de BMW X7 € 124.367 zal gaan kosten en de goedkopere  xDrive40i rond de € 106.817. In de komende weken zullende definitieve prijzen geïntroduceerd worden.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door BMW (@bmw)