We zullen nog zeker een jaar moeten wachten op een nieuwe supercar van Bugatti die de Chiron – nadert het einde van zijn productierun – moet doen vergeten. Maar om alle autoliefhebbers koest te houden, is de Franse autofabrikant met een heel ander soort ontwerp gekomen. In samenwerking met Champagne Carbon komt Bugatti met een mooi en complex project genaamd “La Bouteille Sur Mesure”, een champagnefleshouder gemaakt van liefst 314 afzonderlijke vellen carbon/koolstofvezel.

Champagne Carbon en Bugatti slaan de handen ineen

Dit nieuwe project komt een jaar nadat Champagne Carbon “La Bouteille Noire” onthulde, een carbon behuizing van een champagnefles gebaseerd op de Bugatti La Voiture Noire.

De behuizing van het nieuwe project, La Bouteille Sur Mesure, kostte liefst 150 uur om te fabriceren. Er waren daarnaast 314 afzonderlijke vellen met koolstofvezel nodig, evenals bij de La Bouteille Noire. Tevens zijn beide projecten compleet handgemaakt.

champagnekoeler

De behuizing bestaat uit drie items: een op Bugatti geïnspireerde sculpturale behuizing, een handgemaakte fles van koolstofvezel en de beste champagne. Uniek aan het nieuwe project is dat elk element aangepast kan worden aan de wensen van de klant. Het is geïnspireerd op de bijna onbeperkte personalisatie-mogelijkheden die Bugatti typeren, en het biedt hetzelfde hoogwaardige niveau aan vakmanschap.

Bugatti

De fleshouder heeft daarnaast thermodynamische koelcel, dezelfde technologie die in ruimtesatellieten wordt gebruikt. Er zijn daarnaast 14 high-end ventilatoren in de behuizing, waardoor de champagne lekker koel blijft.

Keuze uit de Chiron, Divo, Mistral of Bolide

Wiebke Ståhl, algemeen directeur van Bugatti International, omschrijft de samenwerking als heuglijk. “Deze sterk geïndividualiseerde en luxueuze flessen en houders zullen perfect passen bij de sportwagen van eenieder van onze klanten”.

“Het is ongelooflijk interessant om te zien hoe Champagne Carbon inspiratie haalt uit alles wat we bij Bugatti doen, of het nu gaat om het ontwerp, de technologie of het materiaal”, aldus Ståhl.

De buitenkant van de behuizingen is ontworpen in de vorm van een Bugatti-supercar. Klanten hebben de keuze uit de Chiron, Divo, Mistral of Bolide. Over de prijzen worden geen uitlatingen gedaan, maar deze zal hoogstwaarschijnlijk van exorbitante hoogte zijn.