Ieder bedrijf zou wel mee willen liften met het succes van Max Verstappen, maar slechts enkele ondernemingen kunnen het team van de Formule 1-held overtuigen. Heineken is er zo’n eentje. Want wat blijkt? Het bierbedrijf en de tweevoudig F1-wereldkampioen zijn een zesjarige samenwerking aangegaan wat wordt omschreven als een ‘miljoenendeal’.  “We zijn heel trots op de samenwerking met een icoon als Max Verstappen”, schrijft Heineken in een verklaring.

Heineken x Max Verstappen

Hoewel Heineken (al sinds 2016 actief als sponsor in de racesport) in het verleden nooit een verbintenis is aangegaan met individuele sporters, maken ze voor Max Verstappen graag een uitzonderingen. Wellicht omdat zowel Heineken als Verstappen gezien kan worden als een boegbeeld van ons lage landje. Bovendien heeft Heineken ook nog een aparte deal gesloten met Red Bull Racing, het team waar de Nederlander voor rijdt.

“Het is heel mooi om een connectie te hebben met een Nederlands merk als Heineken, dat wereldwijd bekend is. Iedereen weet dat ik veel race, ook online, dus ik kijk ernaar uit om samen iets moois op te bouwen”, aldus Verstappen.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Max Verstappen (@maxverstappen1)

’When You Drive, Never Drink’-campagne

De Limburger (25) gaat samen met Heineken het nieuwe gameplatform Player 0.0 ontwikkelen én hij wordt hét gezicht van de ’When You Drive, Never Drink’-campagne van het Heineken. De nieuwe ambassadeur van het alcoholvrije Heineken 0.0-bier moet ervoor zorgen dat minder mensen achter het stuur kruipen met een slok op en zodoende verantwoorde alcoholconsumptie stimuleren.

“Wij zijn in 2016 in de Formule 1 gestapt met het geloof dat er een hele nieuwe generatie aan coureurs en fans aan zat te komen. Toen hadden we nooit kunnen bevroeden dat de sport in een paar jaar tijd zó zou groeien. Het succes van Max heeft daar enorm aan bijgedragen”, vertelt Dolf van den Brink, de CEO van Heineken. „We willen de groei verder stimuleren en de stap naar esports hoort daar zeker bij. Daar waren wij nog niet heel actief in en Max is een groot fan. Daarnaast wordt alcoholvrij bier steeds belangrijker en Max gaat een van onze boegbeelden worden om dat uit te dragen.”