Luxe automerken doen er over het algemeen als aan om zoveel mogelijk geld te verdienen. Zo zorgen ze er bijvoorbeeld voor dat klanten voor duizenden euro’s aan extra opties kunnen kiezen bij de aankoop van een auto of lanceren ze verschillende attributen, zoals een whiskyfles of champagnes, om als deal te verkopen. Echter heeft Bugatti besloten om speciale eieren te aan te bieden.

Een buitengewone samenwerking tussen Bugatti en Asprey

Het Frans automerk Bugatti heeft in samenwerking met de Londense juwelier Asprey een aantal chique eieren ontworpen als eerbetoon aan de vader van de oprichter van Bugatti: Carlo Bugatti. De Italiaanse ontwerper zei ooit: “De puurste, perfecte vorm van de natuur is het ei.” Om deze reden werd de Asprey Bugatti ontwikkeld met een zeer gelimiteerde oplage.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door BUGATTI (@bugatti)

Met een totale oplage van 111 eieren is de Asprey Bugatti Egg Collection zeer exclusief. Wie een eigenaar wil worden van een exclusief Bugatti ei, moet dus wel heel goed gaan zoeken. Bij de aankoop van een ei krijgt u niet alleen het fysieke product, maar het ei komt ook samen met een digitaal kunstwerk, een zogeheten NFT.

“We zijn trots om de Asprey Bugatti Egg Collection te presenteren”, aldus Ali Walker, Chief Creative Officer bij Asprey Studio. “Dit verlegt niet alleen de grenzen op productieniveau, maar ook de generatieve kunst die is gecodeerd door onze strategische partner en Bitcoin-experts Metagood met behulp van de vergelijking van de eivorm van de eigenlijke sculptuur als een NFT in Bitcoin is een nieuwe vorm van expressie en kunst zelf.”

De eerste 101 eieren worden verkocht voor een prijs variërend van € 18.000 tot € 45.000 en bestaan voornamelijk uit koolstofvezel. Echter zijn de overige 10 stuks, de High Jewellery Editions, een stukje luxer en hierdoor ook aanzienlijk prijziger.

Asprey Bugatti Egg Collection

Foto: Bugatti Newsroom

Deze speciale edities van de eieren zijn gemaakt van koolstofvezel en zijn omhuld met zilveren linten met daarop diamanten verwerkt. Wie goed naar de eieren kijkt, ziet meerdere dansende olifantjes. Deze zoogdieren zijn een referentie naar de mascotte van de Bugatti Type 41 Royale, de meest luxueuze auto ooit gemaakt door het Franse automerk.

De eieren uit deze aparte collectie kosten maar liefst € 180.000 per stuk en zijn verkrijgbaar in een aantal verschillende kleuren, waaronder zwart, blauw en groen. Hier kunt er een bestellen.