Brabus blijft doen waar ze goed in zijn: het upgraden van krachtige (sport)auto’s. Hun nieuwste creatie, de Brabus 900 Rocket R, is gebaseerd op de iconische Porsche 911 Turbo S en tilt de prestaties en het ontwerp naar een geheel nieuw niveau. Deze editie wordt gelimiteerd tot slechts 25 eenheden en is het eindproduct van “een meedogenloos streven naar perfectie”.

Brabus monteert Widestar-bodykit op de Porsche 911 Turbo S Coupé

Gebaseerd op de 992 generatie van de Porsche 911 Turbo S Coupé, vernieuwt de 900 Rocket R de aerodynamica van de Turbo bijna volledig met zijn Widestar-bodykit. Daarnaast voorzien ze het nieuwe model van extra koolstofvezel, een spoiler op de voorlip, een op maat gemaakte achterdiffusor en verlengde wielkasten, wat resulteert in een grotere breedte van 196,8 cm.

De voor- en achterbumper, spoiler, wielen en zelfs de luchtinlaten aan de zijkanten zijn nauwelijks herkenbaar voor de originele Turbo S lijnen en panelen. De Duitse autotuner rustte hem ook uit met zijn 21″ en 22″ Brabus Monoblock P ‘Platinum Edition’ wielen voor de ultieme agressieve black-on-black look.⁠ Daar moet natuurlijk ook passend geluid bij. Geen zorgen. Het Inconel high-performance uitlaatsysteem laat niets te wensen over op dat gebied.

Brabus is in ieder geval enorm trots op het nieuwste lid van de Rocket-reeks en zegt dat de auto het “meest buitengewone hoofdstuk van de BRABUS Rocket Legacy tot nu toe markeert”.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door BRABUS (@theofficialbrabus)

Indrukwekkende vermogenstoename

Het hart van de Brabus 900 Rocket R is een 3,8-liter zescilinder boxermotor, die dankzij de deskundige aanpassingen van Brabus een vermogenstoename heeft doorgemaakt tot maar liefst 900 pk en 1.000 Nm koppel levert. Dat is aanzienlijk meer dan de standaardspecificaties van 650 pk en 800 Nm koppel. Met deze verbluffende cijfers kan de Rocket R in slechts 2,6 seconden van 0 naar 100 kilometer per uur accelereren, 0-200 in 7,2 tellen en een topsnelheid bereiken van meer dan 340 kilometer per uur.

Het Masterpiece-interieur is voorzien van “bijzonder zacht zwart leer” en gedefinieerd door een uniek BRABUS “Ellipse” stikselpatroon. Andere hoogtepunten van de sportieve cabine zijn de alcantara hemelbekleding, de hoogglans koolstofvezelaccenten (zoals op de middenconsole), het geanodiseerde aluminium pedaalkussens en Brabus ‘Shadow Chrome’-accenten.

Een Porsche 911 Turbo S Coupé is al niet goedkoop, maar om ‘m om te laten bouwen tot een Rocket R, moet u rekenen op meer dan € 450.000.