
Inter Miami, de club van Lionel Messi, strikt Audi als officiële luxe partner
De aanwezigheid van de Argentijnse levende legende heeft ervoor gezorgd dat ook de grote merken nu hun kompas richting Zuid-Florida hebben gezet
Miami was ooit dé bestemming voor de genieters des levens en nachtlevenfanaten, kortweg een zonnig paradijs waar feesten en stranden centraal stonden. Maar de stad heeft nu een andere attractie: voetbal. Dit is mede te danken aan de komst van Lionel Messi naar Inter Miami in 2023, wat de stad in een nieuwe voetbalhype heeft gestort. De aanwezigheid van deze levende legende heeft ervoor gezorgd dat voetbalfans wereldwijd ineens hun kompas richting Zuid-Florida hebben gezet. En dat ontgaat ook grote merken als Audi niet.
Audi verbindt zich met Inter Miami
Maar Lionel Messi is niet de enige reden waarom Inter Miami tegenwoordig zo’n magneet is voor aandacht. Naast het voetbalicoon hebben ook andere grote namen, zoals mede-oprichter en oud-voetballer David Beckham, zich met de club verbonden. Audi heeft zich nu als officiële autopartner van Inter Miami aangemeld en wil duidelijk een ritje maken op de groeiende golf van voetbalenthousiasme. Met deze zet hoopt Audi niet alleen hun merk te versterken, maar ook het voetbal in Zuid-Florida en daarbuiten een boost te geven.
Dit bericht op Instagram bekijken
Het succes van Inter Miami kwam snel en onverwacht. Voetbal had jarenlang moeite om voet aan de grond te krijgen in de Verenigde Staten, een land waar honkbal, basketbal en American football domineren. Maar toen één van de grootste atleten ooit besloot om zijn vaardigheden op het Amerikaanse gras tentoon te stellen, veranderde dat alles. Het lijkt erop dat een potje voetbal in de VS tegenwoordig meer teweegbrengt dan ooit gedacht. De ticketprijzen om een wedstrijd van de club in het roze te bezoeken lopen ver in de duizenden dollars.
WK van 2026
Met het WK van 2026 dat naast in Mexico en Canada ook deels in de Verenigde Staten zal worden gehouden, neemt de populariteit van de sport alleen maar toe. Audi’s beslissing om samen te werken met Inter Miami is een teken dat zelfs bedrijven met luxeauto’s de kracht van de groeiende voetbalfanbase niet kunnen negeren.
“We zijn vastbesloten om samen de toekomst van deze sport vorm te geven door een groeiende en enthousiaste fanbase,” zegt Emilie Cotter, Senior Vice President en Chief Marketing Officer van Audi, in een persbericht.
Cas Zeeman
Cas begon zijn carrière bij Hi Label eind 2022 als redactiestagiair, waarna hij nog een tijd als gastredacteur fungeerde, alvorens hij sinds november 2023 de scepter zwaait over de website van Pure Luxe. Schrijft over alles wat met luxe te maken heeft, zoals exclusieve horloges, megalomane jachten, de meest in het oog springende villa's, omstreden zakendeals en alles waar ook maar een motor in zit, voortvloeiend uit de drang om alles tot op de bodem uit te zoeken. In zijn vrije tijd mist hij geen enkele voetbalwedstrijd, luistert hij onafgebroken naar muziek uit de topjaren '60 en '70 en probeert hij zoveel mogelijk te reizen.