Op 10 september heeft het prestigieuze Britse automerk Bentley het doek van de nieuwe generatie Flying Spur afgetrokken. Toch heeft de bolide verdacht veel weg van het oudere model.
Een nieuwe generatie van de Flying Spur
Op het eerste gezicht is er niet veel veranderd aan de nieuwe wagen. Bentley wilde niet het hele design omgooien, dus spreken wij vanaf de buitenkant slechts over een subtiele ‘facelift.’ De voorbumper van de auto ziet er iets anders uit, maar daar houdt het verder ook wel op. De upgrades van de nieuwe Bentley Flying Spur bevinden zich ook merendeels onder de motorkap. De W12 is namelijk verdwenen, alleen de V8 is wél nog van de partij. Waar bij de derde generatie van de Flying Spur gekozen kon worden uit drie verschillende motoren, waaronder een hybride, is dat nu niet het geval. De koper heeft slechts maar één optie. De vierde generatie auto rijdt met een mooie 761 pk en heeft, in de elektrische modus, een topsnelheid van minimaal 335 kilometer per uur. Verder is er aan het interieur ook niet veel veranderd. Bentley is alleen te spreken over het stiksel opties. Aan de auto valt van alles te personaliseren. Voor alleen het interieur zijn er 700 verschillende mogelijkheden. Ook zijn de handgrepen en het audiosysteem zijn veranderbaar.
De prijs van de wagen is nog niet bekend.
Bentley
Het Britse automerk werd in 1919 opgericht en maakte in 1998 deel uit van Volkswagen Group. In 2013 lanceerde Bentley de allereerste generatie van de Flying Spur. In dit jaar verkochten zij 3.960 exemplaren van deze bewierookte wagen. Dit was een succes en zij kondigden in 2019 dan ook de tweede generatie van de sedan aan. Bentley verkocht toen maar 102 exemplaren van de auto, maar toch keerde het automerk terug met een derde generatie. Deze generatie werd wel een succes.
Bentley verkocht vorig jaar in totaal 13.560 auto’s, waarvan 3.178 Flying Spur-edities.