NBA-legende Shaquille O’Neal staat niet alleen bekend om zijn indrukwekkende prestaties op het basketbalveld, maar ook om zijn voorliefde voor auto’s. Zijn nieuwste aanwinst betreft dan ook ’s werelds eerste widebody koolstofvezel Tesla Cybertruck.
Shaquille O’Neal mag de eerste carbon fiber Tesla Cybertruck in ontvangst nemen
De Cybertruck is aangepast door Effortless Motors, een custom shop uit Californië, die de toch al futuristische auto wist om te toveren tot een ware “Cyberbeast.” Shaquille O’Neal kwam op het idee door een tip van zijn ex-collega LeBron James. LeBron was oorspronkelijk van plan een aangepaste Cybertruck te laten maken, maar toen Shaq ontdekte dat deze elektrische pick-up groot genoeg was voor zijn gigantische 2,13 meter lange frame, besloot hij er meteen zelf eentje te bestellen.
Dit bericht op Instagram bekijken
Effortless Motors kreeg de opdracht om de Tesla Cybertruck van Shaquille O’Neal om te toveren tot iets ongeëvenaard, en dat is precies wat ze deden. Het resultaat: een zwart-op-zwart monster van koolstofvezel met enorme 26-inch wielen en een glanzende afwerking. Alsof dat nog niet genoeg was, heeft de voorkant een lichtstrip die van kleur verandert en is de truck uitgerust met underglow LED-verlichting.
Shaqs enthousiasme voor zijn nieuwe speeltje was duidelijk te zien toen Effortless Motors de Cyberbeast afleverde bij zijn villa in Las Vegas. “Ik heb de schoonste Cybertruck van het land,” roept hij trots in een video die de custom shop deelde op Instagram. Zelfs Elon Musk, Tesla’s eigen miljardair en tech-guru, kon het niet laten om foto’s van de truck te delen op X.
Bestelde er meteen twee
En natuurlijk is één Cybertruck niet genoeg. Shaq bestelde er meteen twee. De tweede is een topversie met drie motoren en 845 pk, waarmee hij in slechts 2,6 seconden van 0 naar 100 kilometer per uur kan accelereren. Dit is niet de eerste keer dat Shaq een auto liet aanpassen om zijn indrukwekkende postuur te accommoderen. Het begon allemaal met een Ferrari F355 Spider in 1995, die grondig werd aangepast om zijn lange benen een beetje ruimte te geven. Later volgde een Lamborghini Gallardo die met 30 centimeter werd verlengd – allemaal zodat de 2,15 meter lange atleet comfortabel achter het stuur kon zitten.