In Luxemburg, specifiek in Clervaux, vond een incident plaats waarbij een Ferrari 12Cilindri zwaar beschadigd raakte tijdens een persrit. De bestuurder verloor de controle over het stuur, wat leidde tot een crash. De weersomstandigheden speelden hierbij een cruciale rol; door de gladheid van het wegdek werd het sturen van een krachtige sportwagen zoals deze Ferrari een risicovolle onderneming. Gelukkig bleef het bij materiële schade, want niemand raakte gewond.

Ferrari 12Cilindri crasht tijdens persrit in Luxemburg

Het ongeluk gebeurde tijdens een persrit, een evenement waarbij autojournalisten en andere genodigde voertuigen onder verschillende omstandigheden testen. Wie de Ferrari bestuurde, is niet bekendgemaakt. Het had zowel een journalist als een vertegenwoordiger van de organisatie kunnen zijn. Tijdens de rit verloor de bestuurder de grip op de gladde weg, waardoor de auto uit de bocht vloog en zwaar beschadigd raakte.

Details over de exacte schade of of de auto gerepareerd kan worden, ontbreken op dit moment. Ook het doel van de persrit blijft onduidelijk, maar dit soort evenementen zijn vaak bedoeld om de capaciteiten van een nieuw model te demonstreren. Ondanks de serieuze schade aan de auto, bleef de bestuurder ongedeerd, en ook anderen in de omgeving zijn niet betrokken geraakt bij het incident.

Topsnelheid van 340 kilometer per uur

De auto die betrokken was bij het ongeluk, is de Ferrari 12Cilindri. In Nederland bedraagt de aanschafprijs van deze sportwagen meer dan een half miljoen euro. Dit maakt de crash niet alleen een technisch verlies, maar waarschijnlijk ook een flinke klap voor het ego van de betrokkenen.

Wat maakt deze auto zo bijzonder? De Ferrari 12Cilindri is uitgerust met een V12-motor die in staat is om maar liefst 9.500 toeren per minuut te draaien. Dit vermogen vertaalt zich naar een indrukwekkende 830 pk. Met een topsnelheid van 340 kilometer per uur behoort deze auto tot de snelste in zijn klasse. Daarnaast accelereert de Ferrari van 0 naar 100 kilometer per uur in slechts 2,9 seconden.