Hoewel u wellicht zou denken dat de markt van sieraden en juwelen oververzadigd is, is onderneemster Monica Westerveld binnen enkele jaren multimiljonair geworden in deze branche. Van alle Nederlandse websites groeit het exemplaar dat bij haar onderneming hoort het hardst in het buitenland. Daarmee weet ze haar expertise voor onlinemarketing te onderstrepen en weet ze bovendien haar fortuin alsmaar uit te breiden. In het verleden begon ze haar bedrijf met een paar honderd euro, daar wist ze al snel tonnen van te maken en dit jaar rekent ze met Notbranded op een jaaromzet van maar liefst 20 miljoen euro. “Dan ben je heel wat envelopjes aan het plakken”.
Monica Westerveld is succesvol in de sieradenbranche
Met haar sieradenbedrijf Notbranded, dat ze voor een paar honderd euro op poten zette, heeft Monica Westerveld haar vermogen flink uit weten te breiden. Door middel van haar enorme kennis over e-commerce, weet de 31-jarige onderneemster haar producten in diverse landen aan de man te brengen. In de podcast van De Dutch Dragons, die gemaakt wordt door investeerders Bas Witvoet, Pieter Schoen en Michel Perridon, liet de oprichtster van Notbranded weten dat ze ‘goed is in het online stuk’. Gezien de enorme groei van de website van Notbranded, lijkt ze zich daarmee nog zacht uit te drukken. Het bereik van de juwelenwinkel is werkelijk gigantisch, waardoor de royale collectie aan sieraden wordt verkocht in maar liefst 20 verschillende landen. Monica Westerveld heeft zo’n 2.500 producten in de etalage liggen, dus voor sieradenliefhebbers valt er genoeg te kiezen. “We vertaalden onze site in zes talen, dat bleek toevallig heel goed te werken”, zo vertelt de succesvolle onderneemster aan zakenblad Quote.
Dit bericht op Instagram bekijken
“Jij komt dadelijk fluitend de Quote 500 binnen”
Vooralsnog staat Monica Westerveld niet in de Quote 500, maar dat zal naar verwachting niet zo lang meer duren. “Jij komt dadelijk fluitend de Quote 500 binnen”, aldus Michel Perridon. De Rotterdamse miljonair baseert dat op de sterk stijgende omzetcijfers van Notbranded. Twee jaar geleden bedroeg de omzet van het sieradenbedrijf namelijk zo’n € 600.000, maar vermoedelijk zal de jaaromzet dit jaar maar liefst € 20 miljoen bedragen. “Dan ben je heel wat envelopjes aan het plakken”, zo laat Bas Witvoet weten. “Ik vind zes ton ook al heel wat”. Vooral de sterke website en onlinemarketing van Notbranded hebben voor deze absurde omzetstijging gezorgd. “We hebben op een goede manier heel veel nieuwe klanten aan kunnen spreken”, aldus Monica Westerveld. Daarnaast zou de bruto-marge ‘behoorlijk’ zijn, alleen de jonge onderneemster zegt liever niet hoeveel dit exact bedraagt. In de podcast van De Dutch Dragons schiet ze in de lach wanneer Pieter Schoen hierom vraagt: “Dat ga ik natuurlijk niet zeggen”.
Hoewel Notbranded zich reeds heeft bewezen als succesvol bedrijf, zijn er nog een hoop vlakken waarop de onderneming kan worden verbeterd. Althans, dat is wat de oprichtster van het sieradenbedrijf laat weten. Al eerder liet Monica Westerveld weten dat ze druk bezig is om ‘de geheimen van social media te ontrafelen’, waarmee ze op nieuwe manieren van onlinemarketing doelt. Men zit tegenwoordig immers dag en nacht op socialmediaplatforms, en daar maakt de 31-jarige onderneemster al te graag gebruik van. Uitermate slim, want naar eigen zeggen heeft ze daar niet zoveel werknemers voor nodig. Op dit moment heeft de succesvolle dame slechts tien werknemers onder contract staan bij Notbranded. Daardoor zitten de werknemers van het bedrijf nooit zonder werk en bovendien zal de bedrijfscommunicatie niet zo snel een horde vormen. Monica Westerveld houdt er duidelijk van om het overzicht te bewaren binnen haar onderneming.
Het mag duidelijk zijn dat Monica Westerveld niets tekort komt als het om geld gaat. Het vermogen van de 37-jarige Negin Mirsalehi, die evenzo een Nederlandse onderneemster is, weet ze voorlopig echter niet te evenaren.

Bron: Dutch Dragons via YouTube