
Bugatti-CEO Mate Rimac ‘ziet geen enkele reden’ om na 2035 te stoppen met de verbrandingsmotor
Een zegen voor de autoliefhebber
Goed nieuws voor de autoliefhebbers, want te midden van het steeds meer elektrificerende tijdperk heeft Bugatti-CEO Mate Rimac aangegeven geen enkele reden te zien om na 2035 te stoppen met het gebruik van de verbrandingsmotor in hun modellen.
Mate Rimac gaat niet overstag en blijft met Bugatti focussen op de verbrandingsmotor
Sportautomerken wereldwijd zijn steeds meer aan het elektrificeren, zeker gezien het feit de Europese Unie het doel heeft gesteld om na 2035 geen benzineauto’s meer te verkopen – hoewel het nog maar de vraag is hoe realistisch dat plan is. Tot die tijd pronken de bij u welbekende merken als weleer, met het voortbrengen van nieuwe van een V12 voorziene pareltjes, zoals de Ferrari Dodici Cilindri en de nieuwe Aston Martin Vanquish.
Forget electric! Bugatti vows to stick with petrol power for the long term…>> https://t.co/hk6FxzCh82 pic.twitter.com/wnXN5MER0f
— Auto Express (@AutoExpress) May 24, 2024
Bugatti is voorlopig ook niet van plan het rustig aan te doen wat betreft de verbrandingsmotor, zo verzekert CEO Mate Rimac ons tegenover AutoExpress. In het interview zegt hij: “Ik lees de regels en ik zie geen reden waarom het onmogelijk zou zijn. De nieuwskoppen zeggen “auto’s met verbrandingsmotoren worden vanaf 2035 verbannen, maar als je de kleine lettertjes leest, staat dat nergens. Je kunt ze nog steeds bouwen, maar er zijn misschien wat strafmaatregelen.”
Geen laadpaal aan huis, maar…
Mocht het daadwerkelijk zover komen dat er vanaf 2035 enkel elektrische auto’s de markt zullen betreden, zal er flink moeten worden geïnvesteerd in bijvoorbeeld laadpalen, al dan niet aan huis. Ook daarin wenst Rimac onderscheidend te zijn: “Je zou zelfs een aantal prachtige Bugatti-tankstations kunnen maken voor de huizen van eigenaren, met behulp van synthetische brandstoffen.” Geen laadpaal aan huis, maar een tankstation dus.
Cas Zeeman
Cas begon zijn carrière bij Hi Label eind 2022 als redactiestagiair, waarna hij nog een tijd als gastredacteur fungeerde, alvorens hij sinds november 2023 de scepter zwaait over de website van Pure Luxe. Schrijft over alles wat met luxe te maken heeft, zoals exclusieve horloges, megalomane jachten, de meest in het oog springende villa's, omstreden zakendeals en alles waar ook maar een motor in zit, voortvloeiend uit de drang om alles tot op de bodem uit te zoeken. In zijn vrije tijd mist hij geen enkele voetbalwedstrijd, luistert hij onafgebroken naar muziek uit de topjaren '60 en '70 en probeert hij zoveel mogelijk te reizen.