Investeren heeft altijd hetzelfde doel. Je koopt iets waar in jou optiek potentie in zit om meer geld van te maken. Of het nou gaat om NFT’s, crypto, vastgoed of heel iets anders is. De één stopt er bakken met geld in, terwijl een ander het voorzichtig aan doet. Meestal is high risk, high reward van toepassing, maar, zoals altijd, zijn er uitzonderingen.

26-jarige Vince van Meer

Vince van Meer is er zo’n een. De 26-jarige ondernemer werd miljonair door te beginnen met een investering van slechts € 900. Het begon allemaal in 2013 op het sociale mediaplatform Instagram. Indertijd was Instagram lang niet zo groot als dat het nu was. Mede hierdoor was het toen makkelijker om unieke content te maken, gezien de schaarste ervan.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Vince (@vincevanmeer)

Hij maakte een aantal mode-gerelateerde accounts aan en groeide hier hard mee. Na een half miljoen volgers bereikt te hebben in een relatief korte tijd vlogen de aanbiedingen voor samenwerkingen als warme broodjes over de toonbank, maar toch besloot hij het bedrijf te verkopen met een forse winst.

Algoritme van Instagram

Door snel een groot bereik te genereren voor zichzelf had hij het geniale plan om hier iets mee te doen, maar dan voor anderen. Hij hielp soortgelijke aan publiek in diverse genres wat hem ook weer volgers en bekendheid opleverde. Ook had de Nederlandse ondernemer een vintage meubelzaak. Dit bedrijf werd ook een succes, maar hij besloot ook dit bedrijf te verkopen. Dit was pas het begin van een succesvol ondernemerschap.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Vince (@vincevanmeer)

Adviseren

Hij pakte het adviseren weer op via Instagram. Zoals je waarschijnlijk al kunt raden werd dit weer een groot succes. Zijn ervaring heeft hem geleerd welke algoritmes het platform gebruikt en hoe hij daar optimaal van kan profiteren. Door die kennis van zaken heeft hij een hoop mensen kunnen helpen en daarmee zelf ook een geweldig vermogen van € 1 miljoen mee kunnen opbouwen. Dé droom van elke jonge Nederlandse ondernemer.