Nu er steeds meer wordt gelet op het milieu, krijgen steeds meer jongeren interesse in CO2-vrije manieren om van A naar B te komen. Echter proberen privéjet-bedrijven toch om de interesse van de welvarende jongeren te behouden, dus komen ze met verschillende ideeën om de aandacht van de jongeren naar privévliegen te brengen.

Verwennerijen bij de privéjet-bedrijven

De bedrijven van privéjets proberen alsmaar nieuwe concepten te bedenken om de jongere doelgroep mee aan te spreken. Nu hebben een aantal bedrijven een creatief idee bedacht om de jongeren geïnteresseerd te krijgen in privévliegen: geschenken.

Wheels Up, één van de grootste beheerders van privéjets in de Verenigde Staten, kwam onlangs met een luxeproduct op de markt. Ze hebben een geurkaars ontworpen genaamd Blue Skies die bedoelt, is om de sereniteit van privévliegen op te roepen. Volgens Wheels Up Chief Marketing Officer Lee Applbaum is de unisex-geur ontworpen om de steeds diverser wordende klantenkring van de privéluchtvaart aan te spreken. “Privéreizen zijn voor het grootste deel gericht op oudere, rijke, blanke mannen”, vertelde Applbaum. “Dat is het model niet meer.”

prive jet

Wheels Up’s samenwerking met Hotel Lobby Candle is bedoeld om het luchtvaartbedrijf bloot te stellen aan een jonger, mobiel publiek met waardering voor de fijnere dingen des levens. Het is echter niet de eerste samenwerking die het bedrijf aangaat om luxeproducten op de markt te brengen. Het bedrijf maakte vorig jaar een uitstapje naar de mode en creëerde capsulecollecties met kledingmakers Redvanly en Malbon.

Gratis geschenken

Ook andere bedrijven zijn bezig met het verwennen van hun klanten. Zo zei Flexjet dat het opdracht had gegeven voor een gepersonaliseerde windgong voor een klant wiens hond was overleden en een kapiteinspet had besteld voor een van zijn vliegtuigeigenaren die net een jacht had gekocht. Ook werd er vers gemaakte kippensoep bezorgd bij een andere klant die wegens ziekte een dag moest wachten met reizen.

Deze doordachte geschenken zijn ontworpen om positieve herinneringen te creëren die het geschenk of gebaar koppelen aan het merk. Zo probeert Flexjet op zijn eigen manier hun klanten tevreden te houden en mogelijk nieuwe klanten te trekken. Of het veel effect heeft weten we niet, maar attent is het zeker.