Porsche blijft ons verbazen met zijn gloednieuwe modellen, waaronder de Porsche 911 992.2 Carrera S. De bolide moet een kruising tussen de welbekende Carrera en hybride Carrera GTS belichamen. ‘Best of Both Worlds’, hoewel dat niet altijd tot uiting is gekomen, blijkt wel degelijk van toepassing op de kersverse 911 992.2 Carrera S. Onder de motorkap van de bolide weet het Duitse automerk de échte autoliefhebber wederom op zijn wenken te bedienen en ook wat betreft het exterieur heeft Porsche niets aan het toeval overgelaten.
Porsche komt met een kruising tussen de Carrera en Carrera GTS op de proppen
Hoewel de collectie van Porsche vrijwel aan alle denkbare eisen kan voldoen, blijft het Duitse automerk met nieuwe modellen op de proppen komen. Tussen de Carrera en hybride Carrera GTS heeft de autofabrikant besloten een kersvers model te plaatsen, die over de beste eigenschappen van het tweetal auto’s zou moeten beschikken. Deze zogeheten Porsche 911 992.2 Carrera S is daarom voorzien van een 3.0-liter boxermotor, die wordt versterkt door een tweetal turbo’s. Bovendien is er rekening gehouden met vernieuwde turboladers en aangepast koelsysteem, waardoor het vermogen een indrukwekkende 480 pk bedraagt. Dit vermogen staat daarmee gelijk aan de Porsche 911 Turbo, die onder kenners uitermate geliefd is, al heeft de Porsche 911 992.2 Carrera S hier een kleiner blok voor nodig.

De Porsche 911 992.2 Carrera S wordt louter als automaat uitgebracht
Alle pracht en praal onder de motorkap is goed voor een topsnelheid van 308 kilometer per uur en een versnelling van 0 naar 100 kilometer per uur binnen slechts 3,3 seconden. De 911 992.2 Carrera S komt overigens louter als automaat van de band rollen, al zullen de instellingen van deze automatische bak reeds sportief genoeg worden bevonden. Desondanks wordt de gloednieuwe bolide van Porsche door velen weggezet als instap-Porsche, al lijkt die term de wagen wel degelijk tekort te doen. Oké, de collectie van de Duitse autogrootmacht bezit een aantal frissere modellen, maar de nieuwe Porsche 911 992.2 Carrera S is heus een échte Porsche. De wagen kan optioneel worden uitgerust met keramische remmen, een PASM-sportonderstel en een uniek liftsysteem op de vooras, zo laat Robb Report weten.

Ten opzichte van de standaard Carrera verschilt het interieur van de 911 992.2 Carrera S nauwelijks. Goed, alles is precies zoals we het van Porsche mogen verwachten, waarbij luxe, comfort en sportiviteit de belangrijkste factoren zijn. Bij de cabrio variant van de nieuwe wagen heeft de koper zelfs keuze om de achterzijde van de auto te voorzien van een bankje of een tweetal losse zittingen. Deze keuze kan kosteloos worden gemaakt, wat de potentiële koper niet per se slechts uitkomt. Vermoedelijk is de moderne vierwieler verkrijgbaar vanaf een royale twee ton. Heel keurig voor een ‘instap-auto’.