De Nederlandse ondernemer Lukas Kerrebijn timmert op jonge leeftijd flink aan de weg in de vastgoedwereld. Op 25-jarige leeftijd is hij oprichter van RD Dubai, een vastgoedbedrijf dat inmiddels – naar eigen zeggen – een geschatte waarde van € 6 miljoen vertegenwoordigt. Het bedrijf is actief in de lucratieve vastgoedmarkt van Dubai, waar het onder meer vastgoed aankoopt, verduurzaamt en met winst doorverkoopt.

Zo werd de pas 25-jarige vastgoedondernemer Lukas Kerrebijn hoofdsponsor van FC Den Bosch en GLORY

Kerrebijn werkt samen met zakenpartner Kamil Boussatta, zoon van oud-voetballer Dries Boussatta. Samen beheren zij twee vastgoedadviesbedrijven: één in Nederland en één in Dubai. Waar het Nederlandse bedrijf zich richt op advies, draait RD Dubai vooral om transacties. Volgens Kerrebijn heeft RD Dubai inmiddels meer dan 300 succesvolle deals afgerond, goed voor een totale omzet van circa € 200 miljoen. Dat zijn indrukwekkende cijfers, zeker voor een relatief jonge onderneming.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door RD Dubai (@rd.dubai)

De snelle groei contrasteert met de jaarrekening van vorig jaar, waarin nog slechts € 16.000 aan eigen vermogen stond genoteerd. Inmiddels zou de Nederlandse tak een nettowinst van bijna € 2 miljoen draaien. Hoe realistisch die cijfers zijn, valt lastig te verifiëren, maar ze geven wel een indruk van de ambities die Kerrebijn en zijn team hebben.

Een verdienmodel gebaseerd op verduurzaming

Het verdienmodel van RD Dubai is relatief eenvoudig: het bedrijf koopt vastgoed op, laat duurzaamheidsverbeteringen uitvoeren en verkoopt de panden vervolgens door met winst. In Dubai blijkt deze aanpak bijzonder effectief, mede dankzij de hoge vastgoedprijzen in de regio. Volgens Kerrebijn gebeurt dit op een eerlijke en transparante manier. Hij benadrukt dat duurzaamheid niet alleen een commerciële strategie is, maar ook bijdraagt aan de kwaliteit van het vastgoedaanbod.

Om de naamsbekendheid van zijn onderneming te vergroten, zet Kerrebijn in op strategische samenwerkingen. Zo is RD Dubai sinds kort hoofdsponsor van FC Den Bosch, een partnerschap waar jaarlijks een bedrag van zo’n € 200.000 mee gemoeid is. Daarnaast was het bedrijf prominent zichtbaar tijdens Glory 98, een groot kickboksevenement. RD Dubai sponsorde de prijzenpot van ruim € 660.000 en kreeg daarvoor onder meer zendtijd in de boksring, waar Kerrebijn persoonlijk aanwezig was.

Een andere ondernemer, de Rotterdammer Michel Perridon, weigerde juist een sponsordeal. Dat deed hij bij Max Verstappen, waar hij uiteindelijk € 100 miljoen mee misliep.

De pas 25-jarige Lukas Kerrebijn sponsort met zijn bedrijf FC Den Bosch en GLORY

Bron: RD Vastgoed