Bugatti Netherlands en Bugatti Automobiles S.A.S. hebben donderdagavond op de Pon Campus in Leusden een nieuwe showroom voor Bugatti geopend. Het is de eerste dealershowroom van het merk die in Europa volgens het nieuwe showroomconcept is vormgegeven.
De Franse sportwagenfabrikant heeft de nieuw ontwikkelde corporate identity afgelopen herfst aan zijn dealers gepresenteerd en in de VS de eerste nieuwe dealerbedrijven geopend. In totaal is Bugatti momenteel via 27 vestigingen in 13 landen vertegenwoordigd.
“Enkele van onze meest trouwe klanten wonen in Nederland,” verklaarde Dr. Stefan Brungs, lid van de Raad van Bestuur van Bugatti Automobiles S.A.S. en verantwoordelijk voor Verkoop, Marketing, Klantenservice en Merk Lifestyle, ten overstaande van een groot aantal gasten. “De opening in Leusden vormt dit jaar de eerste stap in een omvangrijk programma voor de lancering van onze nieuwe showrooms in Europa. Ik wil onze partner Pon graag bedanken voor de grote betrokkenheid bij en investering in ons merk.”
Met de opening van de nieuwe showroom is Pon precies op tijd om de nieuwe Bugatti Chiron in Nederland in een passende ambiance te presenteren, alvorens het model in maart op de autosalon in Genève als wereldprimeur wordt onthuld.
De 90 m2 grote showroom bevindt zich in ‘Het Koopmanshuis’, een centrale locatie op de Pon Campus in Leusden, nabij Amersfoort. Sinds 2012 is Pon exclusief verkooppartner van Bugatti.
Adres:
Bugatti Netherlands
‘Het Koopmanshuis’
Zuiderinslag 6,
3833 BP Leusden
Nederland
T +31 (0) 33 434 16 98
Maar ook Bentley Motors viert op grootse wijze de heropening van zijn showroom in Leusden, Nederland.
De nieuwe, ruim 450 m2 grote showroom is gevestigd in Leusden, nabij Amersfoort. Na een vijf maanden durende verbouwing, een uitgebreide upgrade en een aanzienlijke investering, was Bentley Leusden gisteren voor het eerst weer open om klanten en gasten in de nieuwe showroom te verwelkomen.
Robert Engstler, Regional Director van Bentley Europe, verklaarde bij de opening: “Onze prioriteit is om er zeker van te zijn dat onze klanten een unieke Bentley-ervaring beleven. In deze nieuwe showroom stappen ze een exclusieve wereld binnen van ongeëvenaard design, gepersonaliseerde service, passie voor auto’s en een niet eerder vertoonde aandacht voor detail. Ik ben verheugd dat we deze belangrijke stap in Nederland samen met onze partners van Bentley Leusden hebben kunnen zetten.”
Bentley Leusden is de exclusieve Bentley-distributeur voor Nederland en biedt klanten een volwaardig aanbod aan nieuwe en pre-owned modellen, aftersalesservice en de collectie luxeartikelen van de onderneming.
De heropening van de showroom markeert tevens het debuut van de nieuwe Bentayga, de snelste, meest krachtige, meest luxueuze en meest exclusieve SUV ter wereld.
De vernieuwde showroom weerspiegelt Bentley’s nieuwe wereldwijde corporate identity, die is geïnspireerd op de rijke historie van het merk met een mix van moderne, luxe-accenten. Tevens is de showroom voorzien van een afgesloten personalisatieruimte waar klanten een keuze kunnen maken uit het brede aanbod aan exterieurkleuren en leeropties van Bentley.
Bentley Leusden combineert een diepgaande kennis van de markt met een succesvolle historie in de automobielbranche. Sinds april 2012 is de vestiging exclusief verantwoordelijk voor de verkoop en aftersales van Bentley in Nederland.
Bentley Leusden heeft recent tevens een compleet nieuwe locatie in het centrum van Amsterdam geopend. In de vestiging in het iconische Conservatorium Hotel ondergaan bezoekers een unieke Bentley-beleving. In deze luxe lounge worden gasten via hightech presentatievormen ondergedompeld in de wereld van Bentley. Een voorbeeld is de digitale showroom, met de mogelijkheid om auto’s virtueel samen te stellen en ze vanuit elke hoek te bekijken met behulp van laserprojecties.