Met ingang van 1 augustus 2016 gaat het Amsterdamse merk Fab. verder onder de naam Fabienne Chapot. Wat begon met de iconische hartentas tien jaar geleden groeide uit tot een succesvol lifestylemerk, waar nog ieder jaar nieuwe productlijnen aan worden toegevoegd. De onstuitbare groei, nieuwe lanceringen en de toenemende vraag uit het buitenland leiden tot een nieuw hoofdstuk voor het merk. De nieuwe naam Fabienne Chapot maakt internationale expansie verder mogelijk en onderstreept het bijzondere verhaal achter het merk. Dat van een jonge vrouw die meer fun in het dagelijkse leven brengt met haar opvallende en toch praktische ontwerpen.

Oprichtster en designer Fabienne Chapot: ‘Tien jaar geleden begon ik, geïnspireerd door een reis naar Bali, een groot avontuur. Wat voorzichtig van start ging met een hartentas onder de naam Fab. is inmiddels uitgegroeid tot hèt accessoiremerk van Nederland met een heel herkenbaar handschrift en een grote schare fans. Nu we tien jaar verder zijn en we inmiddels heel veel andere Fab. designs verkopen is het tijd voor een nieuw hoofdstuk. Met ingang van 1 augustus gaan we verder onder mijn eigen naam FABIENNE CHAPOT. Het merk is meer volwassen geworden, we gaan een kledinglijn lanceren en het geeft ons de mogelijkheid om de volgende stap naar het buitenland te zetten. Dat gezegd blijven we natuurlijk trouw aan de bekende vrolijke en kleurrijke signatuur als het om de ontwerpen gaat.’ Om de nieuwe naam kracht bij te zetten zal ook de inrichting van de eigen winkels en verkooppunten worden vernieuwd, passend bij de nieuwe huisstijl. Tijdens de Modefabriek in juli 2016 zal deze nieuwe stijl al zichtbaar zijn evenals de nog te lancering kledinglijn.

Fabienne Chapot wordt momenteel wereldwijd in meer dan 500 winkels in vijftien landen verkocht.

De Fabienne Chapot Flagshipstore zit  – heel toepasselijk-  in de Hartenstraat te Amsterdam.