De modellen van BMW i zijn wereldwijd goed voor een uitstekend marktaandeel. De BMW i8 is zelfs uitgegroeid tot ’s werelds meest succesvolle hybride sportwagen, dankzij zijn ongeëvenaarde combinatie van rijplezier en duurzaamheid. Dit jaar onthult BMW verschillende special-edition versies van de i8. Eerder waren er de Protonic Red en Yellow Editions en nu is er de i8 Protonic Frozen Black Edition.

De BMW i8 Protonic Frozen Black Edition beleefde zijn première in Genève. De auto deelde het podium met zijn broer: de i8 Protonic Frozen Yellow Edition. Beide special editions zijn kenmerkend door het exclusieve design, dat de speciale status van deze trailblazing en wereldwijd meest verkochte plugin-hybride sportwagen verder benadrukken.

De BMW i8 Protonic Frozen Black Edition – die in beperkte oplage zal worden geproduceerd en sinds april 2017 te koop is – heeft zijn opvallende uiterlijk te danken aan een modelspecifieke BMW Individual lakkleur. De exclusieve exterieurkleur Protonic Frozen Black wordt versterkt door de accenten in Frozen Grey metallic. Een verfijnd applicatieproces is gebruikt om de verf aan te brengen op de kunststof carrosserie van de BMW i8. De Protonic Frozen Black afwerking heeft een zilverkleurige glans en schijnt een bijzonder levendig licht op de dynamische lijnen en het vloeiende oppervlakontwerp van de plug-in hybride auto.

Lees ookBMW i8 CrossFade Editie Komt Rechtstreeks uit een TRON Film

De BMW i8 (gecombineerd brandstofverbruik: 2,1 l/100km, gecombineerd elektriciteitsverbruik: 11,9 kWh/100 km, gecombineerde CO2-uitstoot: 49 g/km) wordt eind dit jaar vergezeld door de BMW i8 Protonic Frozen Yellow Edition. Beide special edition modellen beschikken over 20-inch BMW i lichtgewicht velgen met W-spoke ontwerp, met mat gelakte oppervlakken en banden met verschillende afmetingen voor en achter.

Een belangrijke factor in het internationale succes van de BMW i-modellen zijn de innovatieve mobiliteitsdiensten die de ervaring van het rijden in een elektrische auto nog aangenamer maken. Deze diensten zijn nog een voorbeeld van hoe BMW i leidend is in duurzame mobiliteit in steden en daarbuiten. Zo hebben BMW i-klanten met de ChargeNow service gemakkelijk toegang tot meer dan 65.000 laadstations in 29 landen. En met Digital Charging Service (DCS) is BMW i de eerste autofabrikant die een intelligente service voor duurzaam en voordelig laden aanbiedt. Dankzij een intelligent algoritme wordt het BMW i model via een BMW i Wallbox automatisch opgeladen in daluren, conform de laagste energieprijzen. Daarnaast kan de dienst gekoppeld worden aan bijvoorbeeld eigen zonnepanelen, waardoor de auto automatisch laadt op het moment dat er zonne-energie wordt opgewekt. Bovendien kan DCS op basis van de weersverwachting voorspellen hoeveel stroom de zonnecellen kunnen leveren.

www.bmw.nl