Een beddenwinkel openen in paardenstallen – niet direct een combinatie waar je aan denkt. Toch kunnen we je verzekeren dat het een van de mooiste locaties is waar je een winkel kunt openen (of ’t nu bedden zijn, of iets anders). Het luxemerk heeft sinds december een onderkomen gevonden in een Haags Rijksmonument, te weten de voormalige paardenstallen van hotel Des Indes. Een winkel die zowel de hoge kwaliteitsstandaard, als de rust van het merk op juiste wijze weet uit te stralen. 

Hästens blijft groeien in populariteit

Het Zweedse merk wordt gekenmerkt door z’n exclusiviteit en wij Nederlanders weten dat te waarderen. De vestiging in Den Haag is namelijk de derde vestiging op een jaar tijd die geopend is in ons kikkerlandje. We kunnen dus rustig stellen dat er steeds meer Nederlanders schreeuwen om een bed waar je in de lengte der dagen niet meer uit wil komen. Nog indrukwekkender is misschien wel ’t feit dat Hästens in Nederland sinds 2016 met zeven vestigingen is gegroeid. Het merk ging van 10 naar 17 vestigingen op dat korte tijdsbestek.

hästens bedden den haag hotel des indes Pure Luxe

De keuze voor deze voormalige paardenstallen is er niet zomaar een. Hästens als merk bestaat al ruim 160 jaar lang en begon ooit als ‘meester-zadelmaker’. De directe link met paarden is dus aanwezig en wordt op deze locatie op perfecte wijze verweven in het hedendaagse bestaansrecht: bedden. Overigens worden de bedden van Hästens al jarenlang gemaakt van ethisch ingekochte materialen als wol, vlas en paardenhaar. Hoe je ’t ook wend of keert: de Haagse vestiging ligt op de ultieme locatie.

hästens bedden den haag hotel des indes Pure Luxe

Freek Fidder (eigenaar Hästens store Den Haag en Woerden) geeft aan: ‘Deze nieuwe vestiging weet een ambiance neer te zetten die naadloos aansluit bij wat wij willen uitstralen. Mijn wens is dan ook om van deze vestiging in Den Haag de meest unieke Hästens Store van ons land te maken. Het is de bedoeling dat iedere klant zich meteen thuisvoelt’. Wat ons betreft is de vestiging een perfecte weerspiegeling van het merk. De waardes, de omgeving en de sfeer die er hangt matched. De historie van het gebouw is er eveneens een die nauw aansluit.