Eerder al zeiden we jullie dat Porsche ons warm maakt voor de nieuwe 2019 911 – typenaam 992. Een 911 die naar alle waarschijnlijkheid weinig verandering kent ten opzichte van de huidige generatie, maar waar men toch voor op ’t puntje van de stoel gaat zitten. Echter, Porsche zou Porsche niet zijn, als ze niet nog even wat extra’s aan de huidige modellenreeks toe zouden voegen. Zo gezegd zo gedaan, dus kwam de autoproducent uit Stuttgart met een facelift voor de 911 GT3 RS op de proppen. Facelift of niet, een 911 GT3 RS mag er altijd wezen.
Porsche 911 GT3 RS facelift
Uiteraard is dit circuit-monster niet drastisch veranderd. Het is namelijk niet des Porsche om een auto volledig door de mixer te gooien en er compleet iets anders van te maken. Deze 911 GT3 RS oogt in de basis niet veel anders dan z’n voorganger. Toch ziet de kenner direct een aantal aanpassingen. Zo wordt het model uitgerust met een fancy motorkap (blijft gek om dat te zeggen bij een Porsche) met daarin twee luchtsleuven.
Deze GT3 RS heeft tevens een bredere lip gekregen onder de voorbumper, bijpassende sideskirts en een nieuwe motorafdekking – met derde remlicht. Uiteraard is het licht ook enigszins aangepast en heeft de Porsche achter 21-inch lichtmetaal, waar dit voor juist 20-inch is. In de binnenkant wordt het ‘racey’ karakter van de bolide doorgetrokken door een volledig sportief interieur. Hier vindt je vooral veel carbon en alcantara terug. Ondanks het race-karakter is de auto verder aardig compleet.
De Porsche is te bestellen met twee extra pakketten. Je kunt kiezen uit een Clubsport Package: nóg meer carbon, zes-punt gordels, een brandblusser en een rolkooi. Daarnaast kun je ook het Weissach Package bestellen. Dit pakket is vooral gericht op gewichtsbesparing. Door nog meer carbon toe te voegen en wielen eronder te gooien die gemaakt zijn van Magnesium heb je een enorm snelle, lichtgewicht bolide.
Een aardig bedrag voor een zeer snelle bolide
Het geweld wordt ontketend door een 4.0-liter zescilinder motor die goed is voor 520 paarden. Deze is gekoppeld aan een zeven-traps PDK automaat. Met deze combinatie ben je in staat om in 3,2 seconden van 0 tot 100 km/u te gassen en het houdt pas op bij zo’n 312 km/u. Een extreem snelle 911, dat moge duidelijk zijn. Als je interesse hebt, dan wordt verwacht dat je €195.137 neertelt. Niet bepaald mals, maar dan heb je wel een extreem snelle racer onder je kont liggen.