BaselWorld is in volle glorie en dat betekent voor veel merken gigantisch veel persnieuws en nieuwe ontwikkelingen. Uiteraard kijkt de pers over de hele wereld vol spanning ieder jaar weer naar de nieuwtjes van grote merken. De ogen zijn dan vooral gericht op Rolex, Omega en bijvoorbeeld Patek Philippe. Die eerste heeft een van de meest iconische modellen – de Rolex GMT ‘Pepsi’ – een nieuw paar ‘schoenen’ aangetrokken.
Rolex GMT ‘Pepsi’ Jubilee-bracelet
Rolex wist al enkele dagen voorafgaand aan de aftrap van BaselWorld alle fans lekker te maken met een teaser-video. Hierin was duidelijk te zien dat er een Jubilee-bracelet op een sportief model zou worden gezet. Toen de video uitkwam was het natuurlijk speculeren geblazen en men sprak al gauw over een GMT met jubilee. Overigens doken er ook al snel renders op met een GMT met ‘coke’ bezel (de zwart-rode in plaats van blauw-rode) – echter dit werd al gauw naar de prullenbak verwezen.
Uiteindelijk werd het wachten beloond en lanceerde Rolex inderdaad een GMT Pepsi met Jubilee-bracelet. Een combinatie van de meest geliefde aspecten binnen het Rolex-gamma. Men heeft graag een Jubilee aan z’n horloge en de Pepsi-bezel wordt sowieso erg gewaardeerd. Het maakt dat Rolex voor de verkoop weer een topmodel heeft weten af te leveren. Uiteraard zijn puristen er iets minder blij mee, maar dat zal de marketing machine van Rolex niet zoveel interesseren.
Het horloge komt eveneens met een nieuw uurwerk, het 3285-uurwerk. De kast wordt uitgevoerd in een 40mm maat dus ook dat valt aardig mee. Het uurwerk blijkt efficiënter te zijn dan het voorgaande uurwerk. Daarnaast is er ook een langere power-reserve tot de beschikking.