Zo heel af en toe komen er berichten voorbij op het internet die de moeite waard zijn om even bij stil te staan. Soms zijn dat zeer interessante berichten, maar meestal gaat het gewoon over iets wat we nog nooit eerder zagen – of waar we vrij weinig van begrijpen. Deze Ferrari limousine valt zonder twijfel in die laatste categorie. En dus kunnen we niet anders dan dit ‘pareltje’ delen met jullie. Een limousine en een Ferrari zijn ‘luxe’, dus de combinatie van die twee is dan het summum van luxe.. toch?
Een limousine op basis van een Ferrari 360 Modena uit 2003
En met die ene zin hebben we eigenlijk al genoeg gezegd. Ondanks het feit dat we zelf niet enorm religieus zijn, kunnen we toch wel stellen dat dit absolute heiligschennis is. De Ferrari 360 Modena is beslist geen verkeerde bolide met z’n slanke vormen en gepeperde V8. Toch is deze creatie niet meteen iets wat we toejuichen of waar we razend enthousiast van worden.
Deze specifieke creatie is een geesteskind van de Australische Scott Marshall. Naar het schijnt was deze Ferrari 360 Modena hartstikke normaal in de eerste negen jaar na productie. Totdat de sportwagen van het Verenigd Koninkrijk naar Australië verkaste, waar Marshall ‘m zonder mededogen in twee helften zaagde.
Vervolgens zijn de voor- en achterkant weer aan elkaar vastgemaakt, met ertussen dus een gigantisch lange constructie van aluminium dwarsbalken en glasvezel. Ondanks het gebruik van lichte materialen is er toch zo’n 1.000kg aan extra gewicht toegevoegd aan de bolide. Daarnaast is er gebruik gemaakt van luchtvering om het geheel zo comfortabel mogelijk van A naar B te rijden. Aan boord van dit gevaarte is plek voor zeven passagiers en een chauffeur. De limousine wordt overigens ‘gewoon’ aangedreven door z’n originele 400pk-sterke V8, dat dan weer wel.
Marshall heeft goede hoop in een enthousiaste koper
We kunnen niet anders concluderen dan dat we dit soort ideeën liever niet aanmoedigen. Het is bijzonder jammer dat je een Italiaanse sportwagen met zoveel emotie omtovert in deze lelijke kermisattractie – ongeacht hoe goed de afwerking mag zijn. Desalniettemin heeft Scott Marshall goede hoop in het vinden van een verkoper, gezien de prijs van $285.000 (€242.399). Voor dat geld koop je overigens ook een tweedehands Ferrari 488 – en dan is er nog geld over. Niet zo’n lastige keuze toch?
Bron: The Drive