Nu de Porsche Taycan al wat maanden de internationale wegen onveilig maakt heeft men in Duitsland de smaak voor vlugge elektronische bolides goed te pakken. Audi heeft ons eindelijk laten zien hoe men het aanpakt in Ingolstadt. De Audi RS e-tron GT is een antwoord op de Porsche Taycan, maar dan net iets milder dan we gewend zijn. Lees met ons mee.
De Audi RS e-tron GT: veel afkortingen, veel plezier
Laten we vooropstellen dat je bij dit soort auto’s maar beter kunt accepteren dat ze niet meer grommen. Het neigt steeds meer de realiteit te worden dat de krachtbron uit accu’s bestaat, dus die discussie (wat heeft de voorkeur) laten we even voor wat ’t is. Als we dan objectief kijken naar deze Audi RS e-tron GT, dan komen we al gauw tot de conclusie dat er een zeer mooi stukje automotive techniek op ons te wachten staat.
Het gaat hier om een volledig elektrische bolide, die wordt voortgestuwd door een accupakket goed voor 93,4kWh. Met deze krachtbron is de Audi RS e-tron GT in staat om 598pk eruit te persen – zelfs 646pk bij het gebruik van de overboost-functie (daar is de Taycan ook bekend mee). Het koppel van de bolide ligt op 830Nm en de sprint-tijd ligt onder de 3,5 seconden. Sterker nog, in de onderstaande video van Carwow zien we dat 0 naar 100km/u slechts 2,88(!) seconden kost.
Audi heeft bovendien belooft dat er op een later moment ook nog subtielere versies van deze Audi RS e-tron GT zullen komen. We zijn nu al benieuwd of mensen deze bolide gaan verkiezen boven de Porsche Taycan. Over prijzen kunnen we helaas nog niets vertellen, maar duidelijk is wel dat het al vrij snel richting de €100.000 gaat.
Bron: Topgear Nederland