Heeft u naast uw auto- en huissleutels nog ruimte vrij aan uw sleutelbos? Tiffany & Co. heeft dan iets voor u. Als u geïnteresseerd bent in NFT’s tenminste. De Amerikaanse juwelier van LVMH heeft namelijk een NFT-sleutelhanger uitgebracht. Kostenpost: 30 Ethereum, wat tegen de huidige koers gelijkstaat aan € 50.000 per stuk.

NFT-sleutelhanger van Tiffany & Co.

De nieuwste editie staat in het teken van de zogeheten CryptoPunks, een non-fungible token-verzameling op de Ethereum-blockchain, waarvan enkelen voor miljoenen worden aangeschaft.

Iedere Cryptopunk-hanger wordt volgens de juwelier voorzien van met 30 edelstenen (denk aan saffieren, amethisten en spinel), terwijl de basis bestaat uit 19-karaats goud. Omdat het gaat om een limited edition, wordt naast het logo van Tiffany & Co. ook het serienummer van de desbetreffende CryptPunk ingegraveerd.

Initiatief van de zoon van Bernard Arnault

Het NFTiff-initiatief wordt geleid door Alexandre Arnault, Tiffany’s onlangs aangestelde executive vice-president en zoon van LVMH-topman Bernard Arnault. Slechts een jaar na zijn benoeming zette de 29-jarige directeur samenwerkingen op met grote namen zoals Beyoncé , Jay-Z , Hailey Bieber en Supreme samen met het Amerikaanse sieradenbedrijf dat al 185 jaar bestaat.

Op social media wordt de prijs van 30 Ethereum nogal belachelijk gemaakt, maar vergeet niet dat het product beschikbaar gesteld is voor een zeer klein percentage van alle 10.000 CryptoPunk-houders, die een minimumprijs heeft van $ 100.000. De eerste hangers zijn al afgeleverd bij een aantal CryptoPunk-houders die hun op maat gemaakte editie laten zien op Twitter.

Ondanks dat verwacht Tiffany & Co. dat ze 2023 van start kunnen met de fysieke levering, terwijl de digitale NFTiff wel beschikbaar is om te bekijken. Dat, en meer, valt te lezen op hun FAQ-pagina.

30 ETH ⛓💎 pic.twitter.com/WHKb25quex