
Ferrari viert 75-jarig jubileum met carbon Ray-Ban Wayfarer
Deze legendarische look is het onomstotelijke bewijs dat de bedrijven absoluut het beste in elkaar naar boven halen
Ray-Ban en Ferrari hebben een nieuwe, tweede samenwerking opgezet ter ere van het 75-jarig bestaan van het Formule 1-team. Het resultaat van deze collaboratie is de spectaculaire Ray-Ban Wayfarer. Ter promotie werden Ferrari-coureurs Charles Leclerc en Carlos Sainz gestrikt. De brillen arriveerden vorig weekend tijdens de Grand Prix in Monza, waar Ferrari haar jubileum al vierde met veel gele accenten op de F1-wagens.
Ferrari Ray-Ban Wayfarer
Het nieuwe ontwerp is gemaakt voor de gepassioneerde F1-liefhebber. Het montuur is geïnspireerd op het vlotte ontwerp en de materialen die op het circuit te vinden zijn. Ferrari’s 75e jubileum editie is gemaakt van donkere carbon (koolstofvezel) met gele ‘Modena’-details, waar Ferrari aan te herkennen is. Verder valt het Ferrari-schildje op, dat in het glas en op het pootje is gedrukt, waarmee wordt bewezen dat de bril uitermate geschikt is voor de racefan.
Het is niet de eerste keer dat de twee Italiaanse grootmachten samenwerken. Eerder dit jaar bracht Ray-Ban al de Outdoorsman Scuderia Ferrari uit. Dat ontwerp was, naast het nieuwe ontwerp, ook toegewijd aan de race-fans. Dit was goed te herkennen aan de details op het zwart metalen frame.
Dit bericht op Instagram bekijken
Prijskaartje
Deze legendarische look is het onomstotelijke bewijs dat de bedrijven absoluut het beste in elkaar naar boven halen. Deze speciale editie is tegelijkertijd wel enorm exclusief zijn, want de 250 gemaakte modellen waren in no-time uitverkocht, ook al is ‘ie bijna drie keer zo duur als de standaard Wayfarer: € 435.
Cas Zeeman
Cas begon zijn carrière bij Hi Label eind 2022 als redactiestagiair, waarna hij nog een tijd als gastredacteur fungeerde, alvorens hij sinds november 2023 de scepter zwaait over de website van Pure Luxe. Schrijft over alles wat met luxe te maken heeft, zoals exclusieve horloges, megalomane jachten, de meest in het oog springende villa's, omstreden zakendeals en alles waar ook maar een motor in zit, voortvloeiend uit de drang om alles tot op de bodem uit te zoeken. In zijn vrije tijd mist hij geen enkele voetbalwedstrijd, luistert hij onafgebroken naar muziek uit de topjaren '60 en '70 en probeert hij zoveel mogelijk te reizen.