Tennislegende Rafael Nadal breidt zijn wereldwijde imperium uit met een nieuw lifestyle-merk. Hij slaat de zakelijke handen ineen met Meliá Hotels International, en zet zo het hotelmerk ‘ZEL’ op. Dat merk omvat luxueuze resorts en stadshotels die vanaf volgend jaar zal debuteren in Spanje en daarna gevolgd zal worden door toekomstige bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten, Azië en Amerika.

Rafael Nadal slaat handen ineen met Meliá Hotels International

Het project van Nadal en Meliá, beiden met Mallorcaanse roots, zal daarnaast strategische internationale partners omvatten die zich richten op Food & Beverage, design, welzijn en technologie.

Het ambitieuze toekomstplan is om binnen vijf jaar wereldwijd liefst 20 luxueuze hotels te realiseren. Daarbij zal de nadruk worden gelegd op plaatsen die toeristen van topkwaliteit aantrekken en waar Meliá haar ketens gesitueerd heeft.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Rafa Nadal (@rafaelnadal)

In 2023 zal het eerste filiaal worden geopend op Mallorca, om vervolgens snel uit te breiden naar grote hoofdsteden als Parijs, Londen en Madrid. Ook de hotels bestemd voor Middellandse Zee-kust zullen snel worden voltrokken. ZEL wil middels interacties en ervaringen middels een reeks ‘pop-up corners’ sociale ontmoetingen stimuleren.

Dat Nadal zichzelf in dergelijke zakelijke kringen begeeft is overigens niet nieuw. Zo werkte hij eerder samen met zanger Enrique Iglesias en topvoetballer Cristiano Ronaldo om te investeren in de restaurantketens TATEL en TOTÓ, welke inmiddels zijn uitgegroeid door gerenommeerde luxe ketens. Ook opende hij in 2018 het eerste Rafa Nadal Tennis Center in Mexico, welke tevens werd uitgebreid naar Griekenland.

Gepersonaliseerde hotels

Alle hotels zullen saillante details krijgen die goed passen bij mediterrane waarden en de levensstijl. Dat zal onder andere worden uitgedrukt met een opvallende patio en andere architecturale elementen die de mediterraanse cultuur benadrukken. Daarnaast zullen de hotel nadrukkelijk worden met de natuur, lucht of zee.

ZEL Mallorca

In een reactie zegt Nadal dat dit altijd een droom van hem was: “Als Spanjaard, Mallorcaan en wereldreiziger is de lancering van een hotelmerk een project dat ik al heel lang in gedachten heb. ZEL staat synoniem voor je altijd goed voelen, genieten van het leven en de manier waarop we het leven in het hele Middellandse Zeegebied”, zo zei de tennislegende in een verklaring.