In januari van dit jaar schreven we over de aankoop van een betoverend pand door niemand minder dan de beeldschone Chantal Janzen en haar echtgenoot Marco Geeratz. Voor het waanzinnige bedrag van meer dan € 3,7 miljoen verwierven ze dit staaltje hoofdstedelijke architectuur. Om hun droom werkelijkheid te maken, namen ze een hypotheek van maar liefst € 4,5 miljoen.
Stille verkoop door Chantal Janzen
Maar dromen komen en gaan, want hun andere woning is nu ondertussen met dikke winst verkocht. Op het moment van aankoop van dit majestueuze onderkomen stond hun oude residentie in de befaamde Jan Luijkenstraat nog niet te koop. Maar, in een geheimzinnige wending van gebeurtenissen, hebben Chantal en haar man dit juweel volgens Bekende Buren in ‘het diepste geheim’ weten te verkopen op 3 april jongstleden.
Verbluffend genoeg bedroeg de verkoopprijs van deze schat € 3 miljoen. In 2009 hadden Chantal en haar echtgenoot het pand verworven voor een bescheiden bedrag van € 1.535.000, waarbij ze een hypotheek afsloten van € 1,9 miljoen.
Als we ons telraam erbij pakken en een snelle rekensom maken, kunnen we concluderen dat Chantal een indrukwekkende winst heeft geboekt van maar liefst € 1 miljoen. Een welkome toevoeging aan hun gezamenlijke schatkist, die ze ongetwijfeld zullen inzetten om hun nieuwe paleis tot in de puntjes te verfraaien.
Dit bericht op Instagram bekijken
Nieuwe hoofdstuk voor Janzen en haar levenspartner
Terwijl ze zich langzamerhand vestigen in het adembenemende Museumkwartier, omringd door pracht en praal, wordt hun levensverhaal een waar sprookje. De nieuwe woning beslaat 302 vierkante meter aan woonoppervlak, verdeeld over een boven- en onderverdieping, en heeft een dakterras én een souterrain.
Qua kleurtonen voort wit de boventoon. Niet bepaald fijn met twee kinderen van respectievelijk 13 en 4 jaar oud, maar daar maakt ze zich niet druk over. ”Ik heb nooit concessies gedaan en lelijkere meubels gekocht alleen omdat die kidsproof zijn. Als er een vlek in de bank komt door geknoei, zien we het dan wel weer”, schreef Chantal Janzen in haar tijdschrift &C.