Jason Derulo heeft de muziekgame gedomineerd en zijn stempel gedrukt. Maar dat is niet voldoende voor de 33-jarige Amerikaan. Want zodra hij niet in de studio is, is de zakenmagnaat bezig met business. In een interview vertelde hij dat hij meer dan 12 bedrijven heeft, waarvan de meest waardevolle zo’n $ 2 miljard waard is.

Aanstekelijke succes van Jason Derulo

Zijn carrière ontvlamde in een vuurzee van succes met zijn debuutsingle Whatcha Say. Sindsdien heeft Jason Derulo hit na hit geproduceerd, elk met een uniek geluid en een onmiskenbare stijl. Hij navigeert moeiteloos tussen genres als pop, R&B en dansmuziek.

Eén van de hoogtepunten uit Jason Derulo’s carrière is zijn album Talk Dirty uit 2014. Het album bracht enkele van zijn grootste hits voort, waaronder het aanstekelijke titelnummer Talk Dirty met 2 Chainz, dat wereldwijd bekendheid verwierf. Het album bevatte ook hits zoals Wiggle met Snoop Dogg en Trumpets, die zijn kenmerkende mix van aanstekelijke melodieën en opzwepende beats tentoonspreidden.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Jason Derulo (@jasonderulo)

Al sinds jaar en dag is duidelijk dat Derulo ook een carrière als succesvolle ondernemer ambieert. “Ik hoop tegen het einde van 2018 100 afzonderlijke bedrijven te hebben. Het is een doel waarvan ik denk dat het haalbaar is’, vertelde hij in 2017 aan News Corp. “Het is een doel waarvan ik denk dat het haalbaar is.” Onder het mom van diversifiëren, meende hij.

13 inkomstenbronnen

Hoewel 100 misschien wat te hoog gegrepen is geweest, moeten we zijn invloed zeker niet onderschatten. In een recent interview met de Forbes verklaarde hij zo’n 13 inkomstenbronnen te hebben, variërend van restaurants tot fitnessketens.

Niet allemaal even succesvol, maar goed, bij ondernemen is het meestal trial-and-error. “Hoe meer geld je hebt, hoe meer geld je kunt creëren”, aldus de hitzanger. “Dus ik heb veel mislukte bedrijven gehad, maar ik heb bedrijven laten bloeien, en degenen die het uiteindelijk goed doen, elimineren de mislukkingen.”

Rocket Car Wash

Het kroonjuweel van zijn portfolio is naar eigen zeggen Rocket Car Wash. Of zoals hij het zelf noemt: “Mijn meest ‘niet-sexy’ business.” Derulo liet zich inspireren door Netflix en Uber, waardoor de autowasserette een maandelijks abonnement aanbiedt voor onbeperkt autowassen. Naar eigen zeggen is dat bedrijf gewaardeerd op $ 2 miljard.