De naam Charlie Morgan doet misschien niet meteen een belletje rinkelen, dat verandert wellicht als u zijn achtergrondverhaal hoort. Morgan was ongeveer 10 jaar geleden ballenjongen bij de Britse voetbalclub Swansea City, en kreeg toen een trap van toenmalig Chelsea-speler Eden Hazard. We kunnen inmiddels wel stellen dat Morgan het daarna ver heeft ‘geschopt’, hij is de eigenaar van een zeer succesvol drankenbedrijf.

Ballenjongen Charlie Morgan geschopt tijdens wedstrijd Swansea City – Chelsea

Het veelbesproken incident vond plaats in februari 2013 tijdens een League Cup wedstrijd tussen de twee ploegen. De wedstrijd stond in het teken van de gefrustreerde Chelsea-spelers die telkens uit hun spel werden gehaald door overtredingen van de Swansea-spelers of het tijdrekken van de ballenjongens.

Dit kwam tot ontbranding in de 80e minuut, toen Chelsea-speler Eden Hazard Morgan, één van de ballenjongens, schopte in een poging te bal te veroveren. Hazard schopte de destijds 17-jarige jongen in de romp en werd weggestuurd met een rode kaart. Hij kreeg een schorsing van drie wedstrijden. De Belg speelt inmiddels bij Real Madrid, waar hij door veelvuldig blessureleed maar bar weinig aan spelen toekomt.

De desbetreffende wedstrijd eindigde uiteindelijk in 0-0.

Morgan zet zeer succesvolle carrière op

Morgan is na het incident minstens even succesvol als zijn Belgische belager. De inmiddels 26-jarige zakenman heeft door de jaren heen een vermogen van zo’n $ 40 miljoen opgebouwd. Dat komt door het succesvolle drankenbedrijf Au Vodka, een merk dat hij in 2016 opzette samen met zijn schoolvriend Jackson Quinn.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Au Vodka (@auvodka)

Sindsdien is het merk explosief gegroeid. Veel beroemdheden poseren op social media met de typerende gouden flessen. In december 2019 beleefde het merk haar hoogtepunt, toen werden er van de wodka met zwarte druivensmaak liefst 10.000 exemplaren verkocht, meer dan wat in 2019 voor de rest samen werd verkocht. Het wodkamerk zag tijdens de Coronapandemie opnieuw een significante stijging in de verkoopcijfers. Volgens Morgan was dit te wijten aan de vele illegale lockdown-feesten, wat leidde tot grote interesse van de consument.

De productie is inmiddels gestegen van 2.000 flessen wodka per dag, naar 35.000 op dagbasis. Au Vodka is sindsdien veelvuldig in de slijterij en drankafdeling van de supermarkt te vinden. Verder zou één van de spraakmakende klanten oud-voetballer Ronaldinho zijn.