Met een glansrijke carrière als aanvaller bij toonaangevende clubs zoals Bayern München en Arsenal achter de rug, weet Lukas Podolski nu ook buiten het voetbalveld de schijnwerpers op zich gericht. Op 38-jarige leeftijd, terwijl hij nog altijd zijn kunsten vertoont op het voetbalveld bij Gornik Zabrze in Polen, heeft Podolski zijn financiële succes buiten de lijnen zien bloeien. De voetballer heeft een indrukwekkende nettowaarde van € 180 miljoen. Wat begon als een passie voor voetbal, heeft zich ontwikkeld tot een indrukwekkend zakelijk imperium, waarin Podolski zijn veelzijdigheid en ondernemerschap laat zien. Podolski zijn ondernemingen zijn onder meer een keten van kebabwinkels, een ijsmerk, een muziekfestival en meer. Podolski heeft bewezen dat atleten na hun sportcarrière opmerkelijke successen kunnen behalen in de zakenwereld.

Twee jaar na zijn vertrek bij Arsenal startte Lukas Podolski zijn eerste onderneming

Lukas Podolski is een voormalig Duits internationaal voetballer en een succesvolle zakenman. Podolski’s voetbalcarrière begon in zijn vroege jeugd, waar hij opgroeide met een passie voor de sport. Zijn talent werd al snel opgemerkt en hij maakte al op jonge leeftijd de overstap naar de jeugdacademie van FC Köln. Hij brak door bij de eerste ploeg van Köln en verwierf al snel een reputatie als een veelbelovende aanvaller. Podolski’s internationale doorbraak kwam tijdens het Wereldkampioenschap voetbal 2006, waar hij als jonge speler indruk maakte met zijn doelpunten en assists. Uiteindelijk leidde dit tot zijn overstap naar Bayern München. In 2012 maakte Lukas Podolski de overstap naar Arsenal FC, een van de topclubs in de Engelse Premier League. Zijn tijd bij Arsenal werd gekenmerkt door zijn kenmerkende spelstijl, waarbij zijn krachtige schoten en doelgerichtheid hem al snel geliefd maakten bij de fans.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door IceCreamUnited (@icecreamunited)

Na zijn vertrek bij Arsenal lanceerde Podolski zijn dessertmerk ‘Ice Cream United’ in 2017. Dit initiatief vond plaats twee jaar na zijn vertrek uit Londen. Het bedrijf werd opgericht in het Belgische district van Keulen, de thuisbasis van de eerste professionele club van Podolski. Een jaar later opende zijn eerste ‘Mangal Doner’ kebabwinkel in de stad en inmiddels bestaat deze keten uit een stuk meer restaurants.

Podolski opende 30 kebabrestaurants in Duitsland

Inmiddels heeft de voetballer een indrukwekkend portfolio van 30 kebabrestaurants verspreid over Duitsland. Lukas Podolski heeft hiermee een aanzienlijke invloed op de culinaire scène van het land. De kebabrestaurants zijn geïnspireerd op zijn tijd bij de Turkse voetbalclub Galatasaray. Tijdens zijn ervaringen in Istanbul tussen 2015 en 2017 kwam hij vaak in aanraking met deze culinaire hoogstandjes. Uiteindelijk besloot hij winkels te gaan openen, geïnspireerd op de Turkse gerechten. Dit bleek een hit te zijn in Duitsland want inmiddels heeft de voetballer maar liefst 30 kebabrestaurants. Deze kebabrestaurants hebben de grootste bijdragen geleverd aan de astronomisch hoge waarde van Lukas Podolski.

Vorig jaar lanceerde Lukas Podolski een groot festival in Duitsland. Hij verwelkomde tienduizenden fans op zijn nieuwe evenement, Glücksgefühle, wat zich vertaalt naar ‘geluksgevoelens’. Het Glücksgefühle-festival vond plaats over vier dagen in september op Hockenheimring, het legendarische F1-circuit in Baden-Württemberg. Het vierdaagse festival debuteerde met optredens van grote sterren van over heel de wereld zoals Steve Aoki en Robin Schulz. Naast livemuziek genoten bezoekers van voetbaltoernooien, een achtbaan, een reuzenrad, draaimolens, een kartbaan, yogacursussen en andere activiteiten. Naast zijn succesvolle festivalorganisatie heeft Lukas Podolski ook geïnvesteerd in een sportcentrum en een voetbaltoernooi. Bij het voetbaltoernooi spelen influencers, voormalig voetballers en andere bekende namen tegen elkaar.