Miami was ooit dé bestemming voor de genieters des levens en nachtlevenfanaten, kortweg een zonnig paradijs waar feesten en stranden centraal stonden. Maar de stad heeft nu een andere attractie: voetbal. Dit is mede te danken aan de komst van Lionel Messi naar Inter Miami in 2023, wat de stad in een nieuwe voetbalhype heeft gestort. De aanwezigheid van deze levende legende heeft ervoor gezorgd dat voetbalfans wereldwijd ineens hun kompas richting Zuid-Florida hebben gezet. En dat ontgaat ook grote merken als Audi niet.

Audi verbindt zich met Inter Miami

Maar Lionel Messi is niet de enige reden waarom Inter Miami tegenwoordig zo’n magneet is voor aandacht. Naast het voetbalicoon hebben ook andere grote namen, zoals mede-oprichter en oud-voetballer David Beckham, zich met de club verbonden. Audi heeft zich nu als officiële autopartner van Inter Miami aangemeld en wil duidelijk een ritje maken op de groeiende golf van voetbalenthousiasme. Met deze zet hoopt Audi niet alleen hun merk te versterken, maar ook het voetbal in Zuid-Florida en daarbuiten een boost te geven.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Audi USA (@audiusa)

Het succes van Inter Miami kwam snel en onverwacht. Voetbal had jarenlang moeite om voet aan de grond te krijgen in de Verenigde Staten, een land waar honkbal, basketbal en American football domineren. Maar toen één van de grootste atleten ooit besloot om zijn vaardigheden op het Amerikaanse gras tentoon te stellen, veranderde dat alles. Het lijkt erop dat een potje voetbal in de VS tegenwoordig meer teweegbrengt dan ooit gedacht. De ticketprijzen om een wedstrijd van de club in het roze te bezoeken lopen ver in de duizenden dollars.

WK van 2026

Met het WK van 2026 dat naast in Mexico en Canada ook deels in de Verenigde Staten zal worden gehouden, neemt de populariteit van de sport alleen maar toe. Audi’s beslissing om samen te werken met Inter Miami is een teken dat zelfs bedrijven met luxeauto’s de kracht van de groeiende voetbalfanbase niet kunnen negeren.

“We zijn vastbesloten om samen de toekomst van deze sport vorm te geven door een groeiende en enthousiaste fanbase,” zegt Emilie Cotter, Senior Vice President en Chief Marketing Officer van Audi, in een persbericht.